«Βαρύ» φαίνεται ότι είναι το κατηγορητήριο του 77χρονου ενώπιον των δικαστικών λειτουργών καθώς οι ανακριτικές αρχές δεν πείστηκαν με όσα ανέφερε στην πολύωρη κατάθεσή του.
Στις αρχικές κατηγορίες για ανθρωποκτονία κατά συρροή από αμέλεια τεσσάρων ατόμων και βαριά σωματική βλάβη άλλων πέντε καθώς και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια οι αρχές εκτιμούν ότι ο κατηγορούμενος έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα κάνοντας επικίνδυνους ελιγμούς σε ημέρα με ιδιαίτερα αυξημένη θαλάσσια κυκλοφορία, γεγονός που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα.
Αν και στο απολογητικό του υπόμνημα ο 77χρονος οδηγός περιγράφει σχεδόν λέξη προς λέξη όσα ισχύουν στη ναυτική νομοθεσία και τους κανόνες ναυσιπλοΐας, φαίνεται πως αυτό δεν ήταν αρκετό ούτε για να χαρακτηριστούν τα 21 ναυτικά μίλια ως μία ασφαλής ταχύτητα, όπως υποστήριξε, μιας και στο άρθρο 4 της Υπουργικής Απόφασης που εγκρίνει το Γενικό Κανονισμό Λιμένα με αριθ. 20, που αφορά σε «ταχύπλοα (ταχυκίνητα) σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής», αναφέρεται ότι «η κυκλοφορία του ταχύπλοου σκάφους απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση να πλέουν με ταχύτητα μεγαλύτερη των πέντε κόμβων σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι».
Επίσης κενό φαίνεται πως υπάρχει στην κατάθεσή του για τον ελιγμό που έκανε την τελευταία στιγμή καθώς ο ίδιος υποστήριξε ότι εφάρμοσε όσα ισχύουν στους κανόνες 15 και 16 του Διεθνούς Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεως (ΚΔΑΣ). Ο «έμπειρος» κατά τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα φερόμενος ως οδηγός του ταχύπλοου ξέχασε όμως τον κανόνα 17, ο οποίος αναφέρει ότι ακόμα και αν δεν ήταν υποχρεωμένος να αποφύγει τη σύγκρουση είναι υποχρεωμένος όμως την τελευταία στιγμή να κάνει στροφή 360 μοιρών γιατί πάνω από όλα είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Αλλά και στον έκτο κανόνα σε ό,τι αφορά την ταχύτητα τονίζεται πως κάθε πλοίο πρέπει να πλέει σε ασφαλή ταχύτητα ώστε ο πλοίαρχος να παίρνει τα αποτελεσματικότερα μέτρα για την αποφυγή των συγκρούσεων. Η αναλυτική έκθεση των πραγματογνωμόνων θα δώσει φως σε αυτά τα ερωτήματα για τα τελευταία λεπτά στους χειρισμούς του ταχύπλοου.
Η καθυστέρηση του Λιμενικού
Την υπεράσπιση του Λιμενικού Σώματος για την καθυστέρηση σύλληψης του 77χρονου ανέλαβε ο αρμόδιος υπουργός Θοδωρής Δρίτσας. Σύμφωνα όμως με στελέχη του Λιμενικού Σώματος, οι ενέργειες των ανδρών κινήθηκαν εντός σωστών προτεραιοτήτων καθώς πρώτο μέλημά τους ήταν η διάσωση των επιβατών και ο εντοπισμός των αγνοουμένων και η τρίωρη καθυστέρηση από τη στιγμή που δόθηκε το σήμα βύθισης στο Λιμεναρχείο Αίγινας μέχρι και την οικειοθελή παράδοση του 77χρονου δεν χαρακτηρίζεται μεγάλη λόγω του έντονου φόρτου εργασίας και των πολλαπλών ταυτόχρονων καθηκόντων.
«Φως» για το τι μεσολάβησε μέχρι την παράδοσή του έδωσε και στην απολογητική του κατάθεση και ο ίδιος ο 77χρονος. Σύμφωνα με τον ίδιο, επικοινώνησε με ένα φίλο του που με τη σειρά του φώναξε τον κυβερνήτη άλλου σκάφους οι οποίοι ανέλαβαν τη ρυμούλκηση του ταχύπλοου που εμβόλισε το καΐκι αλλά και τη μεταφορά των τεσσάρων επιβαινόντων στη στεριά. Ο ίδιος μάλιστα επειδή είχε πόνους στη μέση ζήτησε να τον αφήσουν στη μέση της διαδρομής, από όπου με αυτοκίνητο οδηγήθηκε στο Λιμεναρχείο. Μετά την κατάθεση  ο Σπύρος Βλάσσης, δικηγόρος της οικογένειας Κατιφέ, ζήτησε να καταθέσουν τα πρόσωπα που συμμετείχαν στην περιπετειώδη διαδρομή του 77χρονου και την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών προκειμένου να διαλευκανθεί με ποιους ήρθαν σε επαφή οι επιβαίνοντες στο μοιραίο ταχύπλοο το επίμαχο διάστημα.
 Εν τω μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, στη νομική εκπροσώπηση της οικογένειας Κατιφέ, που θρηνεί την απώλεια του πατέρα και του 5χρονου κοριτσιού, βρίσκεται από χθες και ο γνωστός ποινικολόγος Αλέξης Κούγιας.
Επίσης ο κ. Κούγιας ανέλαβε τη νομική εκπροσώπηση της οικογένειας του 58χρονου νεκρού καπετάνιου, καθώς και των τραυματιών Αλεξάνδρας Αρκουζή, Αναστάσιου Αναστασίου, Ιωάννη Αναστασίου και Αναστασίας Αναστασίου.
 
Top