Με το που αρχίζουν τα σχολεία, αρχίζουν και οι πρώτες φθινοπωρινές ιώσεις των παιδιών, που συνήθως «κολλάνε» μεταξύ τους. Ωστόσο, για...
να περιορίσετε τον κίνδυνο και έτσι να μην χρειαστεί το παιδί να χάσει αρκετές μέρες απ’ το σχολείο αλλά ούτε και να… ταλαιπωρηθείτε οικογενειακώς, μπορείτε να πάρετε κάποια απλά μέτρα. Είτε στο σπίτι είτε στο σχολείο, δείτε όλα όσα μπορείτε να κάνετε για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό του σύστημα και να κρατήσετε μακριά τις ιώσεις που σε λίγο καιρό θα είναι σε έξαρση.

Σχολικές ιώσεις: Πώς να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό του παιδιού

1. «Πρέπει να κάνει το εμβόλιο κατά της γρίπης;»

Εκτός από τα υποχρεωτικά εμβόλια που συνιστούν οι παιδίατροι να γίνονται κάθε χρόνο, αρκετοί γονείς προβληματίζονται για το αν θα πρέπει το παιδί τους να κάνει το εμβόλιο κατά της γρίπης. Σύμφωνα με τον παιδίατρο, κ. Γιώργο Τρίμη, υπάρχουν δύο κατηγορίες παιδιών: στην πρώτη ανήκουν εκείνα που επιβάλλεται να το κάνουν γιατί πάσχουν από κάποιο χρόνιο νόσημα, όπως το άσθμα ή ο διαβήτης. Στην περίπτωση αυτή, μια απλή γρίπη μπορεί να ενέχει σοβαρότερους κινδύνους και επιπλοκές, όπως η πνευμονία, γι’ αυτό ο εμβολιασμός τους είναι εξαιρετικά σημαντικός.

Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν τα παιδιά που δεν είναι απαραίτητο να εμβολιαστούν αλλά αν το κάνουν, το ανοσοποιητικό τους σύστημα θα ενισχυθεί, δεδομένου ότι η γρίπη είναι η συχνότερη αιτία υψηλού πυρετού στα παιδιά. Σε κάθε περίπτωση, ακολουθήστε τη συμβουλή του δικού σας παιδιάτρου.

Το εν λόγω εμβόλιο γίνεται μια φορά τον χρόνο και , όπως επισημαίνει ο γιατρός, συνήθως μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου.

2. Ο ύπνος θρέφει τα παιδιά αλλά και την άμυνά τους!
Όταν δεν κοιμόμαστε επαρκώς, κάποιες λειτουργίες του οργανισμού, μεταξύ των οποίων και το ανοσοποιητικό, επηρεάζονται, με αποτέλεσμα να είμαστε πιο ευάλωτοι σε ασθένειες. Το ίδιο, φυσικά, ισχύει και για τα παιδιά, τα οποία είναι πιο δραστήρια από εμάς και ο ύπνος τους δεν είναι πάντα μια εύκολη διαδικασία…

Δείτε σε παλαιότερο άρθρο μας πόσο πρέπει να κοιμάται ένα παιδί ανάλογα με την ηλικία του και βάλτε το σε πρόγραμμα.

3. Ξεκινώντας από τα βασικά: το σωστό πλύσιμο των χεριών

Ένας από τους πιο συχνούς λόγους που τα παιδιά «κολλάνε» εύκολα ασθένειες μεταξύ τους είναι γιατί δεν συνηθίζουν να πλένουν συχνά τα χέρια τους, μια διαδικασία που βλέπουν περισσότερο σαν αγγαρεία. Δείτε σε παλαιότερο άρθρο μας ποιους βασικούς κανόνες υγιεινής πρέπει να ξέρει κάθε παιδί και πώς θα του μάθετε να πλένει τα χέρια του.

Αν και πάλι το παιδί… προβάλλει αντιστάσεις, μπορείτε να βάλετε στην σχολική του τσάντα ένα αντιμικροβιακό τζελ καθαρισμού που θα το χρησιμοποιεί όποτε θέλει, ειδικά αν στις τουαλέτες του σχολείου δεν υπάρχει σαπούνι. Διευκρινίστε του, όμως, ότι δεν είναι η πρώτη μας επιλογή, αλλά ότι αυτή η λύση μας βοηθά να καταπολεμήσουμε τα μικρόβια όταν δεν μπορούμε να πλύνουμε τα χέρια μας.

4. Η διατροφή είναι ο καλύτερος σύμμαχος

Ενισχύστε την άμυνα του παιδιού με φυσικό τρόπο, εντάσσοντας στη διατροφή του καθημερινά φρούτα και λαχανικά. Όπως αναφέρει ο παιδίατρος, η βιταμίνη C είναι η πιο σημαντική βιταμίνη που ενισχύει το ανοσοποιητικό μας. Τα πορτοκάλια, τα ακτινίδια, οι φράουλες, οι κόκκινες πιπεριές και το μπρόκολο είναι πλούσια σ’ αυτήν, γι’ αυτό προσπαθήστε να τα εντάξετε στην διατροφή του παιδιού.

Γενικά, προτιμήστε την κατανάλωση εποχικών φρούτων και φρέσκων φυσικών χυμών που θα στύβετε εσείς (αποφύγετε τους έτοιμους χυμούς).

Αντίστοιχα, θα πρέπει να περιορίσετε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες και τα σάκχαρα αφού, όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του iatronet, τρέφουν τα καλά βακτήρια και συμβάλλουν στη δημιουργία φλεγμονής.

5. Προσπαθήστε να αποφύγετε το άγχος!

Το πρόγραμμα των παιδιών είναι αρκετά φορτωμένο, με αποτέλεσμα το άγχος να είναι στην καθημερινότητά τους και να επηρεάζει, εκτός από την ψυχολογία τους, ακόμα και την άμυνα του οργανισμού τους. Συγκεκριμένα, όταν αγχωνόμαστε, κάποιες ορμόνες που εκκρίνει ο οργανισμός μας αυξάνονται, γεγονός που μειώνει την αποτελεσματικότητα του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Το ίδιο, φυσικά, ισχύει και για τα παιδιά.

Φροντίστε να περιλαμβάνετε το παιχνίδι στο καθημερινό τους πρόγραμμα έτσι ώστε να αποφορτίζονται και να «ξεδίνουν». Και τα παιδιά το έχουν ανάγκη!

6.  Αποφύγετε το κάπνισμα

Ενδεχομένως ακούγεται περίεργη συμβουλή, όμως, όπως επισημαίνει και ο κ. Τρίμης, το παθητικό κάπνισμα καταστέλλει το ανοσοποιητικό σύστημα, με αποτέλεσμα τα παιδιά να γίνονται πιο ευάλωτα στις ιώσεις. Αν είστε καπνιστές, προσπαθήστε να καπνίζετε εκτός σπιτιού, έτσι ώστε να μην επηρεάζεται το αναπνευστικό σύστημα του παιδιού.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν δεν καπνίζετε, φροντίστε να αερίζετε καλά τα δωμάτια του σπιτιού για να ανανεώνεται ο αέρας και να φεύγουν τα μικρόβια.

7. Προσέξτε το ντύσιμο του παιδιού

Όπως επισημαίνει ο γιατρός, αρκετοί γονείς «παραντύνουν» τα παιδιά με αποτέλεσμα  και ουσιαστικά να πετυχαίνουν το αντίθετο απ’ αυτό που θέλουν, αφού στη ζέστη αναπτύσσονται μικρόβια. Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να μην το… παρακάνουμε!

Εκτός αυτού, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όσον αφορά την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας και το ντύσιμό τους. Για παράδειγμα, μέσα στην τάξη τα παιδιά πρέπει να ντύνονται πιο ελαφρά ενώ στο διάλειμμα πιο βαριά. Το ίδιο ισχύει και για τις αθλητικές δραστηριότητες, στις οποίες το ντύσιμο πρέπει να είναι πιο ελαφρύ. Αν και είναι δύσκολο να τα ελέγχουμε στο σχολείο, τουλάχιστον ας τα παροτρύνουμε να ντύνονται σωστά όταν πρέπει. Ενδεχομένως, σε περίπτωση που το σχολείο έχει αποδυτήρια, να δίνετε μια «αλλαξιά» στο παιδί για ν’ αλλάζει ρούχα μετά τη γυμναστική.

Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι δεν πρέπει να χορηγούμε στο παιδί με δική μας πρωτοβουλία σκευάσματα για να γίνει καλά. Είναι απαραίτητο να έχει προηγηθεί  έγκριση του παιδιάτρου για να αντιμετωπίσει ο οργανισμός του παιδιού την ίωση αλλά και για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

Πηγή
 
Top