Για ελλιπή επιχειρησιακή ικανότητα του ΕΚΑΒ κάνει λόγο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία...


 (ΠΟΕΔΗΝ) και κατηγορεί τη διοίκηση του Κέντρου και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας ότι «δεν ξέρουν να μοιράσουν δυο γαϊδουριών άχυρα».
Μεταξύ άλλων η ΠΟΕΔΗΝ υποστηρίζει ότι ο στόλος του ΕΚΑΒ είναι σε φθίνουσα αριθμητική πορεία, εξαιτίας συνεχών βλαβών (υψηλός μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων και διανυθέντων χιλιομέτρων).
Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας, όπου κατοικεί το 70% του πληθυσμού της χώρας και είναι ανεπτυγμένο το 70% των υπηρεσιών και του ανθρώπινου δυναμικού του ΕΚΑΒ, δεν προμηθεύτηκαν νέα ασθενοφόρα.



Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, οι τρεις διαθέσιμοι οδηγοί του κέντρου υγείας κινούν ένα παλαιότερο, σε καλή κατάσταση ασθενοφόρο και τα δύο καινούργια είναι κλειδωμένα σε ένα προσωρινό γκαράζ, αντί να διατεθούν εέστω προσωρινά σε άλλη Περιφέρεια που «έχει μεγάλη ανάγκη και πεθαίνουν οι άνθρωποι»
Ειδική αναφορά γίνεται στο κέντρο υγείας Νευροκοπίου, όπου υπάρχουν τρία ασθενοφόρα, τα δύο εξ αυτών καινούρια (αγορασμένα από την Υγειονομική Περιφέρεια). Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, οι τρεις διαθέσιμοι οδηγοί του κέντρου υγείας κινούν ένα παλαιότερο, σε καλή κατάσταση ασθενοφόρο και τα δύο καινούργια είναι κλειδωμένα σε ένα προσωρινό γκαράζ, αντί να διατεθούν εέστω προσωρινά σε άλλη Περιφέρεια που «έχει μεγάλη ανάγκη και πεθαίνουν οι άνθρωποι».
Ενδεικτικά η Ομοσπονδία καταγγέλλει:
είναι ψέμματα ότι στην Αττική είναι σε κίνηση καθημερινά πάνω από 63 ασθενοφόρα. Συνολικά 75 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα με μόνιμες βλάβες. Ο προαύλιος χώρος στην Κεντρική Υπηρεσία του ΕΚΑΒ έχει μετατραπεί σε «νεκροταφείο» ασθενοφόρων. Καθημερινά «μένουν» ασθενοφόρα στους δρόμους κατά την διάρκεια διακομιδών! Μέχρι να φτάσει άλλο ασθενοφόρο, χάνεται πολύτιμος χρόνος που μπορεί να αποβεί μοιραίος για τον διακομιζόμενο ασθενή.
Στη Θεσσαλονίκη 18 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα με μόνιμες βλάβες. Σε επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται καθημερινά 22 - 23 ασθενοφόρα. Στη κίνηση με βάση το πληθυσμό θα έπρεπε να είναι τα διπλάσια.
Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 18 ασθενοφόρα είναι ακινητοποιημένα με μόνιμες βλάβες και 5 - 10 ασθενοφόρα είναι στα συνεργεία καθημερινά. Σε επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται καθημερινά σε όλη τη Δυτική Ελλάδα 20 - 21 ασθενοφόρα, ενώ θα έπρεπε να είναι τα τριπλάσια.
Στη Θεσσαλία 17 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα και τα έξι από αυτά είναι για απόσυρση. Σε επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται καθημερινά σε όλη τη Θεσσαλία 21 - 22 ασθενοφόρα αν και θα έπρεπε με βάση τον πληθυσμό και την έκταση να είναι τα τριπλάσια.



Η ΠΟΕΔΗΝ σημειώνει ότι οι διασώστες του ΕΚΑΒ επιχειρούν με «απαρχαιωμένα σαράβαλα ασθενοφόρα, των οποίων τα κοντέρ έχουν γράψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα». Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, τα οχήματα αγοράστηκαν το 2004 και δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο, ενώ θα έπρεπε να αντικαθίστανται κάθε πενταετία.
POEDHN.GR
Η ΠΟΕΔΗΝ σημειώνει ότι οι διασώστες του ΕΚΑΒ επιχειρούν με «απαρχαιωμένα σαράβαλα ασθενοφόρα, των οποίων τα κοντέρ έχουν γράψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα»
«Το κόστος συντήρησης κάθε οχήματος έχει υπερβεί έως τώρα δύο και τρείς φορές την αξία του ίδιου του οχήματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον Έλληνα φορολογούμενο», συμπληρώνεται.
Προς επιβεβαίωση των καταγγελιών της η Ομοσπονδία δίνει στη δημοσιότητα φωτογραφίες χιλιομετρητών ασθενοφόρων -τα οποία, όπως υποστηρίζει, μεταφέρουν ασθενείς. Οι χιλομετρητές δείχνουν 900.000 χιλιόμετρα.
Τι υποστηρίζει ο Ανδ. Ξανθός
«Η εικόνα που παρουσιάζεται από την πλευρά της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα», δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός στον Real Fm.
Παραδέχθηκε πως η κατάσταση στο σύστημα υγείας δεν είναι καθόλου καλή, τόνισε όμως πως γίνονται σημαντικές παρεμβάσεις βελτίωσης.

 
Top