Πραγματοποιήθηκε σήμερα η προγραμματισμένη συνάντηση του Υπουργού Ε.Ν κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή με την Διοίκηση της ΠΝΟ. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν μια σειρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ναυτεργασία και τα οποία στην διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παραμένουν στο σύνολό τους άλυτα ενώ παράλληλα την ίδια περίοδο έχουν δημιουργηθεί και καινούργια ως αποτέλεσμα της ασκούμενης κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής.
Κεντρικά ζητήματα που αναπτύχθηκαν στην σχετική συζήτηση ήταν αυτά της αυξανόμενης ανεργίας και της ανασφάλειας του Ναυτεργατικού κόσμου, η διάλυση των ασφαλιστικών Ταμείων (ΝΑΤ – ΚΕΑΝ – Ταμεία Πρόνοιας) τα οποία σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου οδηγούνται στην συγχώνευση με το ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑ. Επίσης τα εργασιακά προβλήματα, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία που οργιάζει στην Ναυτιλία, η καταστρατήγηση της ναυτικής νομοθεσίας και των ΣΣΕ.
Στην παρέμβασή του ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ μεταξύ των άλλων επισήμανε και τα παρακάτω:
Στους 21 μήνες που έχουν την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας οι ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει καταστεί σαφές και αποδεκτό και από τον πλέον δύσπιστο ότι η πολιτική αυτή στηρίζει, προωθεί και υπερασπίζεται τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου. Τρανή και αναμφισβήτητη απόδειξη για αυτό αποτελεί ο χώρος της Ναυτιλίας.
Μάλιστα η ασκούμενη πολιτική στην Ναυτιλία σε κεντρικά ζητήματα δεν έχει οποιαδήποτε εμπλοκή με τα μνημόνια και τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η κυβέρνηση με την ψήφιση του τρίτου μνημονίου, παρά ταύτα η πολιτική της ταυτίζεται και συμπορεύεται με το εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Παράδειγμα η τεράστια ανεργία στον χώρο της Ναυτεργασίας ακολουθεί πιστά τις πολιτικές των προγενέστερων αστικών κυβερνήσεων αφήνοντας άθικτο το αντεργατικό νομοθετικό πλέγμα που εδραιώθηκε τα προηγούμενα χρόνια, μειωμένες οργανικές συνθέσεις, γενικευμένη μαύρη ανασφάλιστη εργασία, άνιση αμοιβή ελλήνων και αλλοδαπών ναυτικών, καθεστώς φοροασυλίας για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, στήριξη και ενίσχυση των εφοπλιστών στα διεθνή φόρουμ Ε.Ε – Βρυξέλες, ΙΜΟ, ΔΓΕ. Διατηρεί ανέπαφο το αναχρονιστικό σύστημα στο ΓΕΝΕ, επιτρέπει και νομιμοποιεί το παράνομο δουλεμπορικό κύκλωμα που λυμαίνεται τους άνεργους Ναυτικούς, δεν παίρνει το παραμικρό μέτρο για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την προστασία χιλιάδων ανέργων.
Δηλώνει σε κάθε ευκαιρία ότι στηρίζει τα συμφέροντα της Ναυτιλίας εννοώντας και πράττοντας αποδεδειγμένα τα πάντα υπέρ των συμφερόντων των εφοπλιστών!!!
Κατά τα λοιπά επιχαίρεται και θριαμβολογεί για το δαιμόνιο της επιχειρηματικής δράσης των εφοπλιστών με τους οποίους από κοινού επιδιώκει να διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία και τα πρωτεία στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο ενώ η ανεργία ξεπερνάει το 50% στον χώρο της Ναυτιλίας.
Ταυτόχρονα αφήνει αλώβητο το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Ακτοπλοΐας, των μειωμένων οργανικών συνθέσεων, των εξαντλητικών ωραρίων εργασίας για τους Ναυτεργάτες, των υπερβάσεων στις ΣΣΕ και στην ναυτική νομοθεσία, των περικοπών των μισθών και άλλων πάγιων αποδοχών, συγκαλύπτει τις συστηματικές καταστρατηγήσεις που λαμβάνουν χώρα σε θέματα ναυτικής εργασίας στην Ακτοπλοΐα, στην γραμμή Πάτρας – Ιταλίας και στις Πορθμειακές γραμμές Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας, Καβάλας – Θάσου, Κυλλήνης – Ζακύνθου, Ρίου – Αντιρρίου κ.λπ.
Παρά τις αντίθετες προεκλογικές και προγραμματικές δηλώσεις διατηρούνται σε ισχύ για την Ακτοπλοΐα οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τις «επιχειρησιακές συμβάσεις» και η νομοθετική διάταξη για το «απεργοσπαστικό πλοίο ασφαλείας».
Στηρίζει και διευρύνει τις παράνομες ειδικές συνθέσεις σε πολλά είδη και τύπους πλοίων και μάλιστα εν κρυπτώ και πίσω από τις πλάτες των Ναυτεργατών.
Σαν να μην έφθαναν όλα τα παραπάνω σε ιερή συμμαχία με το εφοπλιστικό κεφάλαιο επιχείρησε και εξακολουθεί να έχει στην ατζέντα της την κατάργηση των ΣΣΕ και την αντικατάστασή τους από τις ατομικές επιδιώκοντας την επιστροφή στην εποχή της γαλέρας!!!
Διάλυσε τα ασφαλιστικά μας Ταμεία ΝΑΤ – ΚΕΑΝ – Ταμεία Πρόνοιας, συνέτριψε ακόμη περισσότερο τις πενιχρές συντάξεις των απόμαχων της θάλασσας!!!
Προσφέρει γη και ύδωρ στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, μεθοδικά καταστρέφει και διαλύει ότι με κόπο, αγώνες και θυσίες κατάφεραν να δημιουργήσουν οι Ναυτεργάτες. Αυτά είναι τα έργα και οι ημέρες της λεγόμενης «αριστεράς» διακυβέρνησης στην Ναυτιλία.
Δεν ήμασταν και δεν είμαστε οπαδοί του κοινωνικού διαλόγου, αντίθετα η πολιτική και η δράση μας αντιστρατεύεται το μοντέλο της εργασιακής ειρήνης, της τριμερούς συνεργασίας η οποία οδηγεί σε ταξική συμπόρευση και συνεργασία και καταλήγει με βεβαιότητα για το εργατικό κίνημα στον συμβιβασμό, την υποταγή και τον αφοπλισμό του!!!
Η παρουσία και η συμμετοχή μας στην σημερινή συνάντηση στοχεύει να καταγγείλουμε και να αποκαλύψουμε αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική ενώ η αναφορά μας στα προβλήματα αποσκοπεί να καταδείξουμε και να αιτιολογήσουμε τους λόγους της αδιαλλαξίας της κυβέρνησης και της άρνησής της σε αυτά, ότι καμιά συνάντηση αυτού του επιπέδου δεν μπορεί να συνεισφέρει και να παράγει θετικά αποτελέσματα εάν από τα κάτω δεν υπάρχει ένα ισχυρό, μαζικό, αγωνιστικό κίνημα (χωρίς εξαρτήσεις και κηδεμονίες) για να παλέψει για τα προβλήματα των εργαζομένων και των Ναυτεργατών.
Για την δημιουργία αυτού του κινήματος δουλεύουμε, παλεύουμε να το οργανώσουμε έτσι ώστε να αποκτήσει εκείνα τα ταξικά χαρακτηριστικά τα οποία θα του επιτρέψουν με τους αγώνες του να εμποδίσει και να βάλει φραγμό στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική.
Είναι ηλίου φαεινότερο λοιπόν ότι δεν προσδοκούμε λύσεις στα φλέγοντα και οξύτατα Ναυτεργατικά προβλήματα από αυτήν την συνάντηση και την ασκούμενη κυβερνητική πολιτική. Η Ναυτεργατική Πανελλαδική 24ωρη απεργία στις 24/11/2016 και η προοπτική κλιμάκωσης είναι ο δρόμος τον οποίο με συνέπεια θα πορευτούμε για να διεκδικήσουμε λύσεις στα προβλήματά μας.
Στην απάντησή του ο Υπουργός Ε.Ν κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής απέφυγε να λάβει οποιαδήποτε θέση αναφορικά με τα κεντρικά και τα επίμαχα ζητήματα που αποτελούν και διεκδικήσεις των Ναυτεργατών στην επικείμενη στις 24/11/2016 απεργιακή κινητοποίηση.
Ανακοίνωσε στην αντιπροσωπεία της ΠΝΟ ότι το επόμενο διάστημα θα κατατεθεί νομοσχέδιο του ΥΕΝ στην Βουλή που θα αφορά και θέματα ναυτικών (χωρίς να αναφέρει το παραμικρό σχετικά με το περιεχόμενο παρά μόνο ότι θα τεθεί υπόψη των εκπροσώπων των Ναυτεργατικών Σωματείων και της ΠΝΟ).
Κατά τα λοιπά στήριξε απόλυτα την νεομνημονιακή κυβερνητική πολιτική, επικρότησε τους χειρισμούς του προκατόχου του (κ. Θ. Δρίτσα) και την ασκούμενη πολιτική του…….
Τέλος δήλωσε ανοιχτός σε ένα εποικοδομητικό και καλοπροαίρετο διάλογο ο οποίος όμως, όπως έγινε με σαφήνεια αντιληπτό, θα αφήνει απέξω τα μεγάλα και ακανθώδη προβλήματα που απασχολούν τον Ναυτεργατικό κόσμο της χώρας μας και συνδέονται με την θεσμοθετημένη επιχειρηματική ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Με εντολή Διοίκησης
Ο Πρόεδρος                                                                 Ο Γεν. Γραμματέας

Νταλακογεώργος Αντώνης                                          Κροκίδης Νικόλαος
 
Top