Γράφει ο Σίμος Κόκκινος
Τα drones τελικά ήρθαν για να μείνουν και, από ό,τι φαίνεται, δεν απευθύνονται μόνο σε λάτρεις των τηλεκατευθυνόμενων, αλλά μπορούν να αποτελέσουν ένα σημαντικό εργαλείο για κάθε νέου είδους επιχειρηματικότητα. Η εποχή που τα drones θα αξιοποιούνται σε εφαρμογές, όπως η ασφάλεια, η επιτήρηση, η άμυνα, η διάσωση, η γεωργία, η τοπογραφία, η αεροφωτογραφία κ.ά., είναι ήδη εδώ. Εχουν τη μορφή μικρών ελικοπτέρων, στα ελληνικά λέγονται Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) και ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λήψη φωτογραφιών και βίντεο, τον σχεδιασμό τρισδιάστατων μοντέλων εγκαταστάσεων και να μεταφέρουν αγαθά ή ακόμα και να αξιοποιηθούν από τους αγρότες στη λεγόμενη γεωργία ακριβείας.
Τι λέει η αγορά
Ο Ιωάννης Κούτσουλας, αντιπρόσωπος γνωστής εταιρείας κατασκευής drones, εξηγεί ότι «ο αριθμός των πωλήσεων ερασιτεχνικών drones τη φετινή χρονιά έχει αυξηθεί κατά 80% σε σχέση με πέρυσι και αναμένεται να εκτιναχθεί το 2017, αφού θα κυκλοφορήσουν πολλά νέα μοντέλα». Όπως λέει, «οι πωλήσεις drones για εμπορικούς σκοπούς αποτελούν το 20% των πωλήσεων στη χώρα μας, αλλά όσο περνάει ο καιρός αυτή η αναλογία θα αλλάξει». Επιπλέον, θεωρεί ένα καλό βήμα τον κανονισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τα drones, καθώς οι χειριστές θα γνωρίζουν όχι μόνο τις υποχρεώσεις, αλλά και τα δικαιώματά τους. Παράλληλα, συμβουλεύει όλους τους υποψήφιους αγοραστές «να μάθουν τον κανονισμό, να διαβάσουν καλά το εγχειρίδιο του drone τους, αλλά και να σέβονται την ιδιωτικότητα των πολιτών, όταν τα πετάνε σε κατοικημένες περιοχές». Όπως εξηγεί, με τον νέο κανονισμό ο χειριστής δεν θα πρέπει να πετάει το drone του πάνω από πλήθος, στρατιωτικές εγκαταστάσεις ή αρχαιολογικούς χώρους. Επίσης, οι πτήσεις πρέπει να περιορίζονται στα 120 μέτρα υψόμετρο και τα 500 μέτρα απόστασης από το σημείο χειρισμού. Επίσης, ο χρήστης πρέπει να διατηρεί απόσταση ασφαλείας μεγαλύτερη των 8 χιλιομέτρων από τα αεροδρόμια της χώρας μας και είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε ζημία προκληθεί.
Δεν είμαστε πολύ μακριά από την εποχή που θα τα βλέπουμε να πετάνε σε σμήνη πάνω από τις πόλεις μας, με την ΥΠΑ να προσπαθεί, μετά και τον πρόσφατο κανονισμό -που από πολλούς παράγοντες της αγοράς θεωρείται μη εφαρμόσιμος- να βάλει τάξη στις πτήσεις τους. Σύμφωνα με τον Ρένο Παπαπάσχο, ιδρυτικό μέλος της Πανελλήνιας Ενωσης Χειριστών ΣμηΕΑ, «ο εν λόγω κανονισμός δημιουργεί ένα ανάχωμα σε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη επιχειρηματικότητα που μπορεί να προσφέρει ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας».
 
Top