Ο Γιάννης Δαλιανίδης, πριν γίνει ο επιτυχημένος σεναριογράφος και σκηνοθέτης που γνωρίζουμε, ήταν χορευτής και ηθοποιός.
Ξεκίνησε την καριέρα του με το ψευδώνυμο Γιάννης Νταλ και πήρε μέρος σε αρκετές θεατρικές παραγωγές.
Έως τα τέλη της δεκαετίας του ’50  δεν είχε ασχοληθεί με τη συγγραφή σεναρίου και τη σκηνοθεσία.
Η πρώτη του τυχαία συνάντηση με την Αλίκη Βουγιουκλάκη στάθηκε αφορμή για να γράψει το σενάριο της πρώτης του ταινίας, με τίτλο «Το Τρελοκόριτσο».
Ο ίδιος είχε περιγράψει αυτή τη «μοιραία» γνωριμία στη «Μηχανή του Χρόνου».
«Άκουγα τ’ όνομά της. Όλος ο πέμπτος όροφος την ανέφερε συνέχεια και όταν μιλάω για πέμπτο όροφο, εννοώ τον πέμπτο όροφο ενός κτιρίου, που είναι στην πλατεία Κάνιγγος και που λεγόταν το Ελληνικό Χόλιγουντ. Εκεί πέρα λοιπόν, στον πέμπτο όροφο, ήταν όλα τα μικρά γραφεία παραγωγής και εκμετάλλευσης ελληνικών ταινιών. Λοιπόν, όλος ο πέμπτος όροφος μιλούσε για μια Αλίκη, όχι Βουγιουκλάκη, Αλίκη σκέτα.
Και μια μέρα, είμαι κάτω από αυτό το κτίριο στην Ακαδημίας, στην πλατεία Κάνιγγος. Σταματάει ένα ταξί, κατεβαίνει ένα πανέμορφο ξανθό πλάσμα και μου λέει ο φίλος μου, «να, αυτή είναι η Αλίκη». Και πραγματικά την είδα και εντυπωσιάστηκα και αμέσως ένιωσα την ανάγκη να γράψω το πρώτο μου σενάριο, «το τρελοκόριτσο».
Αν και η ταινία προοριζόταν για την πηγή έμπνευσης του Δαλιανίδη, δηλαδή την Αλίκη, οι δυο τους τελικά δεν συνεργάστηκαν.
Στο «Τρελοκόριτσο» πρωταγωνίστησε η Τζένη Καρέζη.
Ο λόγος του «πρόωρου» διαζυγίου Δαλιανίδη- Αλίκης δεν ήταν κάποια μεταξύ τους διαφωνία, αλλά η επιθυμία του παραγωγού να απομακρύνει τη νεαρή σταρ από τον γιο του, που την είχε ερωτευτεί.
Το ειδύλλιο και η αύξηση που ζήτησε η Βουγιουκλάκη
«Με την Αλίκη ήταν ερωτευμένος ο Δαδίρας. Παραγωγός ήταν ο πατέρας του Δαδίρα. Ο πατέρας του Δαδίρα δεν το ήθελε αυτό το ειδύλλιο, φοβόταν μην του ξελογιάσει αυτή η θεατρινούλα τον γιο. Όταν λοιπόν γύρισε ο Δαδίρας μία ταινία, στην αμέσως επόμενη, στο «Τρελοκόριτσο», η Αλίκη ζήτησε κάποια αύξηση. Την οποία ο μπαμπάς δεν την έδωσε για να χαλάσει επιτέλους η συμφωνία και βρήκε πάτημα εκεί. Έτσι δεν δούλεψε, χάλασε η δουλειά με την Αλίκη στο «Τρελοκόριτσο», χάλασε και το ειδύλλιο. Το ειδύλλιο δηλαδή, ήταν ήδη χαλασμένο, δεν επρόκειτο τίποτα να γίνει.

Εγώ, μπροστά στον κίνδυνο να μη γυριστεί το σενάριό μου, λέω στον Ντιμη Δαδίρα «και γιατί να βάλουμε την Αλίκη, να προτείνουμε το σενάριο στην Τζένη Καρέζη, η οποία είναι ήδη φίρμα».
Και πάμε στην Τζένη, διαβάζει το σενάριο, της άρεσε το σενάριο, υπογράφει με τον Δαδίρα, ήσυχος ο πατέρας τώρα πια, δεν κινδύνευε ο υιός Δαδίρας και το αναγγέλλω αμέσως. Μόλις το διαβάζει η Αλίκη γίνεται έξω φρενών. Δεν φανταζόταν ποτέ ότι ήταν δυνατόν να μην της δώσουν αυτά τα δύο χιλιάρικα παραπάνω, είχε πολύ εμπιστοσύνη στο μεγάλο ερωτικό πάθος του Ντίμη γι’ αυτήν. Σου λέει «θα τον τουμπάρει τον πατέρα του».
Ο Γιάννης Δαλιανίδης έκανε τελικά το ντεμπούτο του ως σεναριογράφος με την Τζένη Καρέζη.
Ένα χρόνο μετά, σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία, τη «Μουσίτσα». Σε αυτό του το ξεκίνημα, πρωταγωνίστρια ήταν η μούσα του, η Αλίκη.
Το δυναμικό του ξεκίνημα ακολούθησε μια λαμπρή πορεία στο χώρου του κινηματογράφου και αργότερα της τηλεόρασης.
 
Top