Δεν είναι μυστικό, όπου και να μένουμε, όποια εθνικότητα και να έχουμε, οι περισσότεροι από εμάς θεωρούν την Ιαπωνία μία από τις πιο ενδιαφέρουσες χώρες. Οι ιαπωνικές ιδιαιτερότητες έχουν μετατραπεί σχεδόν σε θρύλους. Όμως, γιατί συμβαίνει αυτό; 


Πώς αποκόπηκε η Ιαπωνία από τον υπόλοιπο κόσμο; 



1ος λόγος: Συντηρητισμός. Δεν είναι εύκολο να διατηρήσεις τις σχέσεις σου με τον υπόλοιπο κόσμο, όταν περιβάλλεσαι από θάλασσα. Όμως αυτό δεν είναι το μόνο: στο κάτω κάτω και η Βρετανία είναι νησί, αλλά δεν απομονώθηκε ποτέ. 

2ος λόγος: Δεν υπήρχαν επεκτατικές τάσεις. Το ευρωπαϊκό κλίμα και η τοποθεσία είναι ιδανικά για καλλιέργεια δημητριακών, αλλά και εκτροφή ζώων. Αυτές οι δραστηριότητες απαιτούν μία συνεχή ροή νέας γης. Η ανάγκη για επέκταση, έκανε τους Ευρωπαίους τους κυριότερους κατακτητές του πλανήτη: οι προσδοκίες τους εξαπλώθηκαν και στις γύρω περιοχές. 

Το φυσικό περιβάλλον της Ιαπωνίας, ωστόσο, ωθούσε το ψάρεμα και την καλλιέργεια ρυζιού, που μπορεί να σπείρεται στο ίδιο χωράφι για χρόνια. Αυτό έκανε τους Ιάπωνες να εστιάζουν σε ένα πράγμα, αντί να εξαπλώνονται παντού. 

Δεν έβρισκαν νόημα στην επέκταση και κατέληξαν αποκομμένοι. 

Γιατί οι Ιάπωνες δε ντρέπονται για θέματα που κάνουν τους Ευρωπαίους να κοκκινίζουν; 

Η στάση απέναντι σε όλα τα σαρκικά πράγματα στη Δύση και την Ανατολή, είχαν πάντα τεράστια απόσταση. Για παράδειγμα, οι Ευρωπαίοι μονάρχες δεν πλένονταν καθόλου μια περίοδο, ενώ οι Ασιάτες δεν αδιαφόρησαν ποτέ για την υγιεινή. 

Ο ένοχος σε αυτή την περίπτωση είναι η Βίβλος, που επέμενε πως θα πρέπει να παραμελούμε το σώμα μας και να επικεντρωθούμε στις ψυχές μας. Στην Ασία, το σώμα θεωρούταν τόσο ιερό, όσο και η ψυχή. Χάρη στην Ανατολή, σήμερα μπορούμε να κάνουμε μασάζ και πολλά ακόμη. 

Αυτές οι εποχές έχουν περάσει, όμως στη δυτική κουλτούρα παραμένουν ακόμα απαγορευμένα ίχνη της ανθρώπινης φύσης. Ωστόσο, στην Ιαπωνία αυτό το θέμα δεν αποτελεί ταμπού. Αυτός είναι ο 3ος λόγος που οι Ιάπωνες είναι τόσο διαφορετικοί από εμάς. 

Γιατί σκοτώνονται στη δουλειά – κυριολεκτικά; 



Από τα πρώτα χρόνια αυτής της χώρας, ένα και μόνο λάθος θα μπορούσε να στοιχίσει τη ζωή μιας ολόκληρης ομάδας. Αυτός είναι και ο λόγος που οι Ιάπωνες είναι πάντα έτοιμοι να θυσιάσουν τα πάντα -ακόμη και τον προσωπικό τους χρόνο- για έναν κοινό σκοπό. Στη σύγχρονη Ιαπωνία, το να φύγεις στην ώρα σου από τη δουλεία δείχνει θράσος και οι διακοπές, κακούς τρόπους. Ο μισός πληθυσμός κάνει υπερωρίες τουλάχιστον 9 ώρες την εβδομάδα. 

Αυτό οδηγεί σε υπερκόπωση και κατάθλιψη, ακόμη και θανάτους στον εργασιακό χώρο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι Ιάπωνες ξέρουν να χαλαρώνουν όσο κανείς άλλος: κάνουν χαζομάρες και συμμετέχουν σε αστεία τηλεπαιχνίδια. Είναι ζωτικής σημασίας γι΄αυτούς να γελούν λιγάκι. 

Γιατί είναι τόσο τρελές οι ιαπωνικές διαφημίσεις; 

Όπως μάλλον έχετε ήδη μαντέψει, ένας μέσος Ιάπωνας χαίρεται με οτιδήποτε μπορεί να τον αποσπάσει από τα προβλήματά του. Γι’ αυτό, η καλύτερη διαφήμιση είναι εκείνη που μπορεί να σε κάνει να γελάσεις και να φέρει στην επιφάνεια δυνατά συναισθήματα, αντί να σου μιλάει για τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος. 

Τα ιαπωνικά διαφημιστικά πρακτορεία αναμετρούνται με απίστευτη φρενίτιδα, αφού η αγορά είναι υπερκορεσμένη. Ο εργασιακός νόμος εδώ, λέει: «για να προσέξουν το προϊόν σου, κάντο όσο πιο περίεργο μπορείς».
 
Top