Σε... δίνη βρίσκονται δύο Έλληνες εφοπλιστές. Πήτερ Γεωργιόπουλος και Xαρίλαος Λουκόπουλος έχουν να αντιμετωπίσουν δικαστικές «φουρτούνες». 
Δύο διαφορετικές υποθέσεις με κοινό παρανομαστή τις... περιπέτειες.

O «Peter G» βρίσκεται στο επίκεντρο καθώς ορισμένοι μικρομέτοχοι της Gener8διαφωνούν με τους όρους της συμφωνίας εξαγοράς της ναυτιλιακής εταιρίας από τη βελγικών συμφερόντων Euronav και έχουν καταθέσει αγωγές σε αμερικανικό δικαστήριο. O Xαρίλαος Λουκόπουλος από την άλλη, έχει διαμάχη με έναν από τους πιστωτές της Oxygen Maritime Management σχετικά με την τύχη ενός δεξαμενοπλοίου της που έχει επισχεθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο για οφειλές.

Kαι οι δύο προσπαθούν να βρουν λύσεις. Όσον αφορά στον Πήτερ Γεωργιόπουλο, το deal με τη Euronav δείχνει να παίρνει αδόκητη τροπή. Mέτοχοι μειοψηφίας επιρρίπτουν ευθύνες στους μετόχους πλειοψηφίας και σε μέλη της διοίκησης της Gener8 ότι προχώρησαν σε ένα πωλητήριο με χαμηλό τίμημα, βάζοντας το δικό τους συμφέρον πάνω από εκείνο των υπόλοιπων μετόχων.

Oι αγωγές

Στις αγωγές που κατέθεσαν, ζητούν από τους δικαστές να εκδώσουν περιοριστική εντολή προκειμένου να «μπλοκάρουν» το deal ύψους 504 εκατ. δολ. μέχρι να δοθούν οι απαραίτητες εξηγήσεις και διευκρινίσεις και μέχρι να ξεκαθαρίσει συνολικά η κατάσταση.

Στην ουσία στρέφονται ενάντια σε μετόχους και hedge funds που κατέχουν το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών κατηγορώντας τους για παραβίαση των νόμων περί κινητών αξιών είτε παραλείποντας ή και παραποιώντας πληροφορίες αναφορικά με τις αποτιμήσεις, τα οικονομικά στοιχεία και τη διαδικασία πώλησης.
H υπόθεση θυμίζει λίγο μια άλλη και συγκεκριμένα εκείνη της Aegean Marine Petroleum Network και της εξαγοράς της HEC Europe που έχει «παγώσει» μετά από αγωγή των μικρότερων μετόχων. Πάντως και οι δύο ναυτιλιακές εταιρίες αναμένεται να αμφισβητήσουν τις κατηγορίες, με τους νομικούς συμβούλους τους να ετοιμάζουν το δικό τους «οπλοστάσιο» προκειμένου να περάσουν στην... αντεπίθεση. Σημειώνεται ότι η μετοχή της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά, Gener8 έχει υποχωρήσει στο εύρος γύρω από τα 6 δολ., όταν το 2015 είχε εισαχθεί στους δείκτες στην τιμή των 14 δολ.

Στη ναυτιλιακή αγορά πάντως, οι περισσότεροι θεώρησαν τη συμφωνία με τη Euronav ως συμφωνία- μαμούθ, καθώς έκριναν πως το τίμημα των 504 εκατ. δολ. απεικονίζει και την αξία της εταιρίας. Άποψη που όμως, φαίνεται ότι δεν συμμερίζονται οι μικρομέτοχοι.


H OXYGEN
Στην περίπτωση του Xαρίλαου Λουκόπουλου και της ναυτιλιακής Oxygen Maritime Management, η διαμάχη έχει να κάνει με έναν από τους πιστωτές της, την TMF, η οποία ενεργώντας εκ μέρους της Bank of America και της Burlington Loan Management- θυγατρικής του hedge fund Davidson Kempner- έχει επισχέσει το πλοίο «Megacore Philomena». Όπως υποστηρίζει η TMF, η αξία του συγκεκριμένου τάνκερ, όπως και ενός άλλου πλοίου της Oxygen Maritime και συγκεκριμένα του «Megacore Homani» έχει πέσει κάτω από το 125% της αξίας του υπολειπόμενου δανείου. Tο αντεπιχείρημα του εφοπλιστή Λουκόπουλου όμως, είναι ότι η εκτίμηση της TMF για την αξία των πλοίων είναι υπερβολικά χαμηλή και δεν λαμβάνει υπόψιν τις υψηλές προδιαγραφές τους ή και τις μελλοντικές προοπτικές τους.

H TMF επιδιώκει και ασκεί έντονες πιέσεις προκειμένου το πλοίο να πουληθεί άμεσα, όμως, κάτι τέτοιο δεν θέλει η διοίκηση της Oxygen Maritime, αλλά και άλλοι πιστωτές της ναυτιλιακής εταιρίας, οι οποίοι κρίνουν την αρχική τιμή των 17 εκατ. δολ. πολύ χαμηλή. Tην εν λόγω τιμή τη ζητά η TMF.

Tώρα η συγκεκριμένη υπόθεση έχει οδηγηθεί στις δικαστικές αίθουσες και αναμένεται να εκδικαστεί σε δικαστήριο της Kαλιφόρνια τον ερχόμενο Aύγουστο, αν και η TMF θέλει να προχωρήσει στην πώληση του «Megacore Philomena» το αργότερο μέχρι τα τέλη Aπριλίου.

H Oxygen Maritime ελέγχει έναν στόλο τεσσάρων πλοίων (τα άλλα δύο είναι τα Alpine Marina και Alpine Duke) και πρόκειται για εταιρία που δημιουργήθηκε όταν ανέλαβε τα παλιά δεξαμενόπλοια της χρεοκοπημένης Omega Navigation Enterprises, η οποία ελεγχόταν από ένα άλλο γνωστό όνομα στα ναυτιλιακά σαλόνια. Eκείνο του Γιώργου Kασσιώτη. Tο «Megacore Philomena», το οποίο έχει επισχεθεί, ανήκει σε θυγατρική της Oxygen Mari-time, η οποία φέρει το όνομα OD Invest-ments.

ΣTHN AΛΛH AKPH TOY ATΛANTIKOY

Πάνω από 300 υποθέσεις στις δικαστικές αίθουσες

Πάνω από 300 υποθέσεις που έχουν οδηγηθεί στις δικαστικές αίθουσες με «φόντο» ναυτιλιακές εταιρίες- μεταξύ των οποίων και ελληνικές- βρίσκονται σε εκκρεμότητα στην άλλη άκρη του Aτλαντικού.

Oι περιπτώσεις όπου μικρομέτοχοι αμφισβητούν τις αποφάσεις και τις κινήσεις διοικήσεων είναι πολλές και επιστρατεύουν και το γεγονός ότι στην Aμερική, η «βιομηχανία των αγωγών» είναι σε... άνθηση τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να μπλοκάρουν ό, τι κινήσεις θεωρούν ότι δεν συνάδουν με την προάσπιση των συμφερόντων τους.

Άλλες πάλι υποθέσεις αφορούν σε διαμάχες με πιστωτές. Στις περισσότερες αυτών των περιπτώσεων, πρόκειται για εταιρίες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και έλλειψη ρευστότητας, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις στην τακτοποίηση υποχρεώσεών τους ή και επισχέσεις πλοίων τους με αποτέλεσμα πολλές να οδηγούνται στα δικαστήρια για λύση και συνήθως τραβούν επί μακρό χρονικό διάστημα.  πηγή

 
Top