Όλοι πλέον γνωρίζουν για την επέκταση προς νότο της ΟΛΠ- Cosco, μία επέκταση που ουσιαστικά πρόκειται για ένα νέο λιμάνι που τίποτα δεν εξασφαλίζει ότι κατασκευάζεται για να εξυπηρετήσει μόνο την κρουαζιέρα.
Όλοι πλέον γνωρίζουν ότι βασική προτεραιότητα των νέων ιδιοκτητών είναι ή αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, της ναυπηγοεπισκευής και της κρουαζιέρας. Άλλωστε είναι συχνές οι αναφορές για μετατροπή του λιμένα σε βασικό λιμάνι κρουαζιέρας, για το home porting, για τα επιτεύγματα στην διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων ενώ ακόμα και διακεκριμένοι επιστήμονες ομιλούν ότι αυτός είναι ο βασικός επενδυτικός στόχος τόσο της παλιάς όσο και της νέας διοίκησης.

Από την έναρξη των κινητοποιήσεων των πολιτών της Πειραϊκής και ευρύτερα του Πειραιά ενάντια στο μπάζωμα μπροστά από το μνημείο του Θεμιστοκλή που θα πραγματοποιηθεί για την κατασκευή του νέου λιμανιού, συνεχώς τονίζαμε ότι το λιμάνι είναι και λιμάνι ακτοπλοίας. Η ίδια η εταιρεία όταν μιλάει για τις δραστηριότητες της πότε μιλάει για το λιμάνι χαρακτηρίζοντας ως το κομβικό σημείο συγκοινωνιακής σύνδεσης ηπειρωτικής Ελλάδας με το Αιγαίο και την Κρήτη, πότε το αναφέρει ως εθνική σημασίας λιμάνι διασύνδεσης με την νησιωτική Ελλάδα.

Όμως τόσο η εταιρεία όσο και πολλοί άλλοι διακεκριμένοι πολιτικοί και επιστήμονες δεν μιλάνε ποτέ για επενδυτικά σχέδια που αφορούν την ακτοπλοΐα, η συνεχής αναφορά μόνο στην κυριαρχία της κρουαζιέρας στο Πειραιά, η επέκταση προς νότο και τα 133 στρέμματα νέας γης μπροστά στην κύρια είσοδο του λιμανιού που αρχικά θα φέρουν καθυστερήσεις  στα δρομολόγια των επιβατικών πλοίων λόγω μείωσης των διαδρομών προσέγγισης στο λιμάνι, δείχνουν ότι η ακτοπλοΐα χάνει τις πρώτες θέσεις ενδιαφέροντος για την εταιρεία.
Θα παραθέσω προσωπικές φωτογραφίες από την είσοδο στο λιμάνι του πλοίου «Νήσος Σάμος» ερχόμενο από Χίο όπου διέρχεται από το σημείο κατασκευής των νέων προβλητών και των σημείων που θα μπαζωθούν από την οπτική γωνία του νότιου μώλου του λιμανιού, και φαίνεται καθαρά πόσο θα δυσκολέψει την είσοδο και πόσο περισσότερο χρόνο θα θέλει ένα πλοίο όταν θα χρειαστεί να κάνει πιο πολλές διορθωτικές κινήσεις.
Μήπως αυτό το περιττό και καταστρεπτικό έργο είναι ο καταλύτης της υποβάθμισης της ακτοπλοίας των νησιών μας και της μετατροπής του κεντρικού λιμανιού με γερανογέφυρες και containerships; 
Κυριάκος Τσιπούρας

 
Top