Όλο και περισσότεροι εφοπλιστές παγκοσμίως σπεύδουν να επενδύσουν στον εκσυγχρονισμό των πλοίων τους με την 
εγκατάσταση νέων συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), ενόψει του διεθνούς κανονισμού του IMO για χαμηλή περιεκτικότητα θείου στα καύσιμα, ο οποίος πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2020.

Τη νέα διεθνή τάση ακολουθούν και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι πρωτοστατούν στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Αναμφισβήτητα το κόστος συμμόρφωσης στους νέους κανονισμούς είναι αρκετά υψηλό και μέχρι στιγμής ο αριθμός των πλοίων του παγκόσμιου στόλου που διαθέτουν scrubbers είναι μικρός. Ωστόσο, αρκετές ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές έχουν ήδη ανακοινώσει την απόφαση τους να εφαρμόσουν τα νέα δεδομένα είτε με την εγκατάσταση scrubbers στα πλοία τους είτε με τη ναυπήγηση νέων πλοίων που θα διαθέτουν scrubbers.

Safe Bulkers


H ναυτιλιακή Safe Bulkers, του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου, ανακοίνωσε πρόσφατα τη συμφωνία της με την Cosco Shipping Heavy Industry για την εγκατάσταση συστήματος καθαρισμού καυσαερίων Alfa Laval PureSOx στα μισά περίπου πλοία του στόλου της, κυρίως στα kamsarmaxes και τα post-panamaxes.

Ειδικότερα, η Safe Bulkers θα εγκαταστήσει scrubbers σε 13 post-panamaxes, 5 kamsarmaxes, καθώς και σε ένα capesize που απέκτησε πρόσφατα, με option για ένα ακόμα. Η εγκατάσταση αναμένεται να ξεκινήσει στο δεύτερο τρίμηνο του 2019 και να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Το κόστος εκτιμάται στα 2 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.

Η Safe Bulkers σχεδιάζει να εγκαταστήσει τα συστήματα σε δέκα πλοία της στη διάρκεια των προγραμματισμένων τους ειδικών επιθεωρήσεων, με τη διαδικασία να διαρκεί περίπου ένα μήνα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα πλοία της που θα εξοπλιστούν καταλλήλως, θα λειτουργούν με καύσιμα με υψηλή συγκέντρωση θείου, ενώ τα άλλα, μικρότερα πλοία θα χρησιμοποιούν καύσιμα με λιγότερο θείο.

Star Bulk Carriers

Η ναυτιλιακή Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, ανακοίνωσε ότι δρομολογεί τον εξοπλισμό του στόλου της με σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), με το αναμενόμενο μέσο κόστος για τις εργασίες, συμπεριλαμβανομένης και της εγκατάστασης, να υπολογίζεται σε κάτω από τα 2 εκατ. δολ. ανά πλοίο.

Η εταιρία έχει εξασφαλίσει για το εγχείρημα χρηματοδότηση προκειμένου να καλύψει έως και 70% του εν λόγω κόστους και αναμένει ότι το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από τις λειτουργικές ταμειακές ροές και τα μετρητά.

Παράλληλα, η Star Bulk έχει εξασφαλίσει συμβόλαια με κορυφαία ναυπηγεία για την εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων. Σημειώνεται ότι περίπου στο 35% των εγκαταστάσεων, οι εργασίες μετασκευής θα πραγματοποιηθούν την ώρα που τα πλοία θα βρίσκονται στη θάλασσα, με το χρόνο ναύλωσης να μειώνεται κατά 50% έως 60%.

Σημειώνεται ότι τον Αύγουστο, η Star Bulk ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη εγκατάσταση scrubber σε πλοίο της, ενώ αυτό βρίσκονταν στη θάλασσα.

Maran Tankers

Στις αρχές του μήνα, ηναυτιλιακή Maran Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, ανακοίνωσε ότι επέλεξε την εταιρία Sembcorp Marine της Σιγκαπούρης για την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού και διαχείρισης θαλασσέρματος σε 13 από τα πλοία της.

Σύμφωνα με τη σύμβαση, τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmax της Maran Tankers θα εξοπλιστούν με την «πράσινη τεχνολογία» μεταξύ του τρίτου τριμήνου του 2018 και του τέταρτου τριμήνου του 2019.

Eπιπλέον εννέα VLCC της εταιρίας θα εξοπλιστούν με θαλάσσιες πλυντρίδες (scrubbers), η εγκατάσταση των οποίων αναμένεται να πραγματοποιηθεί μεταξύ Μαΐου 2019 και Φεβρουαρίου 2020.

Η Sembcorp Marine επισήμανε ότι πρόκειται για το συμβόλαιο που αφορά στο μεγαλύτερο εκσυγχρονισμό πλοίων με βάση την «πράσινη τεχνολογία» που έχει υπογραφεί μέχρι σήμερα.

Παράλληλα, τον περασμένο Μάιο ο ισχυρός εφοπλιστής προχώρησε σε συμφωνία με την Ecochlor, προκειμένου το 1/3 των πλοίων της εταιρίας του Angelicoussis Shipping Group να αποκτήσουν το σύστημα διαχείρισης θαλασσέρματος της συγκεκριμένης εταιρίας, έως το 2020.

Σύμφωνα με την Ecochlor, η συμφωνία της με τη ναυτιλιακή του Γιάννη Αγγελικούση αφορά σε συνολικά 36 πλοία τύπου suezmax, aframax, VLCC, mini-capesize και capesize, ενώ οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σε Σιγκαπούρη, Ντουμπάι, Κατάρ και Κίνα από φέτος έως το 2020.

Dorian LPG

Η Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γ. Χατζηπατέρα συμφώνησε με την κατασκευάστρια εταιρία K-Marine για την προμήθεια επτά υβριδικών συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers). Την κίνηση αυτή αποκάλυψε ο CEO της ναυτιλιακής, John Lycouris, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψη της εταιρίας για τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου 2018.

Οι πλυντρίδες θα εγκατασταθούν το 2019, πριν από την εφαρμογή του ανώτατου ορίου για το θείο του 2020. Το κόστος του έργου αναμένεται να ανέλθει στα 20 εκατ. δολ., ποσό που περιλαμβάνει την προμήθεια και την εγκατάσταση αυτών των συστημάτων καθαρισμού.

Σημειώνεται ότι τα οικολογικού τύπου πλοία που είχε παραγγείλει η εταιρία το 2013, είχαν τις προδιαγραφές για να φιλοξενήσουν μελλοντικά scrubbers ή και να αναβαθμίσουν τους κινητήρες προκειμένου να χρησιμοποιούν ως καύσιμο LPG.

Tον περασμένο Μάιο, η Dorian LPG με την Hyundai Global Service μνημόνιο για τη διεξαγωγή μελέτης όσον αφορά την αναβάθμιση έως και δέκα πλοίων VLGC της εταιρίας, ώστε να κινούνται και με υγροποιημένο αέριο (LPG).  


 
Top