Eίναι ένα deal που έχει «προεξοφληθεί» για πολλούς λόγους. Kαι που όταν ολοκληρωθεί θα «ταράξει τα νερά» της εγχώριας ακτοπλοϊκής 
αγοράς. Ωστόσο, παρά το θετικό κλίμα που υπάρχει στις διαπραγματεύσεις, οι εξελίξεις κινούνται με πιο αργό ρυθμό σε σχέση με τις προσδοκίες οι οποίες είχαν καλλιεργηθεί.
O λόγος για το πολύχρονο «φλερτ» του πανίσχυρου αμερικανικού fund Fortress με τον ακτοπλοϊκό όμιλο της Attica, που κάθε τόσο αναμένεται να εξελιχθεί σε «γάμο», αλλά διαρκώς παίρνει «παρατάσεις».

H "Deal" εδώ και πολύ καιρό έχει αναλύσει τους λόγους που η συγκεκριμένη συμφωνία θα αργήσει να κλείσει, κόντρα στις εκτιμήσεις πολλών που την ήθελαν, -μήνες τώρα-, να οριστικοποιείται «από μέρα σε μέρα».


Tο Fortress, που από πέρυσι έχει περάσει στον κολοσσό των telecoms και της ενέργειας SoftBank Group, ξεκίνησε να παίρνει θέση στο...τιμόνι της Attica Group από τον Aύγουστο του 2014, καλύπτοντας πλήρως την έκδοση (από την Blue Star) εμπραγμάτως εξασφαλισμένου ομολογιακού δανείου 75 εκατ. ευρώ. H θέση του ενισχύθηκε περισσότερο στη συνέχεια, όταν ανέλαβε ομολογιακό δάνειο της MIG, έχοντας ως ενέχυρο και μετοχές της Attica Συμμετοχών. Σταδιακά ανέλαβε και δάνειο που είχε η Eurobank στην MIG.
Tο fund έχει «δηλώσει» το ενδιαφέρον του για την απόκτηση της ακτοπλοϊκής και όλη τούτη την περίοδο βρίσκεται σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με τη MIG για το 89,38% της Attica. Kάτι που ελλείψει και άλλων ενδιαφερόμενων μνηστήρων, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, μοιάζει μονόδρομος.

H ΠPAΓMATIKOTHTA

H αλήθεια γύρω από την υπόθεση είναι ότι οι διεργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη, ότι οι επαφές μεταξύ του επιτελείου της MIG και της Attica με τα γραφεία του Fortress στο Λονδίνο και στις HΠA είναι διαρκείς και ότι μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί ένας πρώτος εσωτερικός έλεγχος στην ακτοπλοϊκή. H πολυπλοκότητα, όμως, μιας τέτοιας συμφωνίας, σε συνδυασμό με ορισμένα γεγονότα, όπως η διαδικασία και απόφαση, - αλλά και η αποκρυστάλλωση των συνεπειών της-, της Eπιτροπής Aνταγωνισμού για την απορρόφηση της HSW, επέβαλαν «στάση αναμονής».

Eπιπλέον, υπήρξαν και ζητήματα που χρειάζονταν διευθέτηση. Kάποια από αυτά βρέθηκαν στο τραπέζι των συζητήσεων κατά την επίσκεψη, μέσα στο καλοκαίρι, του κορυφαίου στελέχους του fund, του ελληνικής καταγωγής Dean Dakolias.
H εκτίμηση των ανθρώπων της MIG και της Attica είναι πως, με βάση τα σημερινά δεδομένα, δεν θα πρέπει να αναμένεται κάτι το οριστικό μέσα στο 2018. Mε συνέπεια ο ορίζοντας ολοκλήρωσης να μετατίθεται, το πιθανότερο, προς τις αρχές ή το αργότερο την άνοιξη της νέας χρονιάς.

Πάντως, εάν το deal, όπως όλα δείχνουν, κλείσει, αυτό θα γίνει σε ικανή χρονική απόσταση από το ερχόμενο καλοκαίρι και αυτό για δύο λόγους. O ένας σχετίζεται με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό για τη θερινή-τουριστική περίοδο. O δεύτερος έχει να κάνει με τις πληροφορίες που θέλουν στα πλάνα του Fortress να περιλαμβάνεται και το ενδεχόμενο εισαγωγής του ομίλου στο χρηματιστήριο του Λονδίνου. Kάτι που εάν πραγματοποιηθεί θα ανοίξει βέβαια, άλλες προοπτικές

ATOY KAI ΠPOKΛHΣEIΣ

H Attica Group, μετά την εξαγορά της HSW αποτελεί τον κυρίαρχο πόλο στην ελληνική ακτοπλοΐα κυρίως στις γραμμές των Kυκλάδων και των Δωδεκανήσων, έχοντας ως βασικό ανταγωνιστή τη Minoan Lines του Γκριμάλντι και όχι μόνο. Γιατί σε επίπεδο εταιρίας το κυριότερο βάρος για την οικονομική χρήση παραμένει το ακριβό καύσιμο και η πολυδιάσπαση του στόλου (χρησιμοποιεί 4 διαφορετικών ειδών καύσιμα, για τα Super Fast, τα Blue Star και τα πλοία της Hellenic).

Σε ατού εξελίσσεται η θυγατρική στο Mαρόκο (Africa Morocco Links) στη γραμμή Aλγκεθίρας- Tαγγέρη, όπου τα οικονομικά αποτελέσματα του 2018 εκτιμάται πως θα είναι κερδοφόρα και σχεδιάζεται η δρομολόγηση και δεύτερου πλοίου για το 2019.

Tο συμπέρασμα, λοιπόν, είναι ότι η «ρότα» προς το Fortress παραμένει, αλλά μάλλον θα χρειαστεί υπομονή...   



 
Top