Στη περιοχή της Βενιζέλου με κατεύθυνση προς Τσιμισκή και ειδικότερα επί της οδού Αγίου Μηνά στο τμήμα μεταξύ Βενιζέλου και Ίωνος Δραγούμη πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή εργασίες ανάπλασης και διαμόρφωσης της περιοχής σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.

Ρεπορτάζ: Γιάννης Νάκος

Κατά τη διάρκεια των εργασιών αυτών, εάν κάποιος διασχίσει τα τμήματα τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή, μπορεί εύκολα να δει θεαματικά ευρήματα.

Ειδικότερα, στο «φως» έχουν έρθει λιθόστρωτο μέρος του παλαιού δρόμου της Θεσσαλονίκης, αλλά και οι ράγες του παλαιού τραμ που χρησιμοποιούνταν στην πόλη, με τον Περιφερειακό Σύμβουλο, Βασίλη Γάκη, να τονίζει στη Thesstoday ότι «έχουμε να κάνουμε με μια ιστορική ανακάλυψη, για την οποία μάλιστα θα πρέπει να μεριμνήσουμε έτσι ώστε να αποτελέσει τεκμήριο ιστορικής εξέλιξης των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που προσπάθησα να επικοινωνήσω με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, αλλά η προσπάθεια μου απέβη άκαρπη».

H Thesstoday έψαξε περισσότερο το ζήτημα και επικοινώνησε με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Θανάση Παππά προκειμένου να υπάρξει πλήρης ενημέρωση για το θέμα.

Ο κ.Παππάς ήταν ενήμερος για το θέμα και την ιστορική προσέγγιση που απαιτείται και απαντώντας στην ερώτηση μας για το αν θα γίνουν κάποιες ενέργειες έτσι ώστε οι ράγες να διατηρηθούν ως ιστορικά μνημεία, δήλωσε: «Προσπαθούμε τώρα, είμαστε σε επικοινωνία με την Εφορία Νεωτέρων Μνημείων, να βρούμε μια λύση έτσι ώστε να αναδείξουμε το πλακόστρωτο και τις ράγες. Είναι ένα στοιχείο το οποίο το αξιολογήσαμε ως ενδιαφέρον και θα προσπαθήσουμε να το αναδείξουμε».




















Ι
δρύθηκε το 1893 και «ξηλώθηκε» το 1954 όταν η κυβέρνηση αποφάσισε την κατάργηση του. Αρχικά αποξηλώθηκαν οι γραμμές επί της Βασιλίσσης Όλγας. Η αυλαία έπεσε το 1957 με τη αποξήλωση των γραμμών που διέρχονταν από την Εγνατία.

 
Top