Την παρέμβαση των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Οικονομικών προκάλεσε η αποκάλυψη, από το protothema.gr, για την δυσμενή
κριτική ενός Αμερικανού τουρίστα στον παγκόσμιο τουριστικό οδηγό tripadvisor, έπειτα από μια δυσάρεστη εμπειρία που είχε σε εστιατόριο στην παραλία Πλατύς Γυαλός στη Μύκονο.

Ο Αμερικανός τουρίστας, όπως είχαμε αναφέρει στο ρεπορτάζ μας, πλήρωσε μαζί με την παρέα του 836 ευρώ για έξι μερίδες καλαμάρι και εξι μπύρες, γράφοντας στην κριτική του ότι, αν και ζήτησε επανειλημμένα τον κατάλογο από την σερβιτόρα που τους εξυπηρέτησε, ο κατάλογος δεν ήρθε ποτέ στο τραπέζι τους. 


Μάλιστα, σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα, κάποιοι Μυκονιάτες προέτρεψαν τον τουρίστα να καταγγείλει το περιστατικό στο Α.Τ. Μυκόνου, όμως, όταν πήγε εκεί, οι αστυνομικοί τον ενημέρωσαν ότι έπρεπε να τους είχε καλέσει επιτόπου, ώστε να είχαν πιθανότητες να πάρουν πίσω τα χρήματά τους.

Την ίδια μέρα, ο άτυχος τουρίστας πήρε τον δρόμο της επιστροφής για την πατρίδα του και, όταν επέστρεψε, εξέφρασε τα παράπονά του στο tripadvisor, κάνοντας λόγο για "απάτη". O ιδιοκτήτης του καταστήματος, μιλώντας σε μέσο ενημέρωσης, εξέφρασε διαφορετική άποψη και ισχυρίστηκε ότι οι σερβιτόροι του είχαν προμηθεύσει με τιμοκαταλόγους την παρέα των Αμερικανών τουριστών.

Ωστόσο, πριν από λίγες ώρες, συγκεκριμένα στις 16:30 το μεσημέρι, στο εν λόγω κατάστημα εμφανίστηκαν ελεγκτές της ΑΑΔΕ, για να πραγματοποιήσουν αιφνιδιαστικό έλεγχο. Μάλιστα, ταυτόχρονα πραγματοποιούσαν ελέγχους στη Μύκονο και διαφορετικά κλιμάκια από Αθήνα και Κρήτη, αλλά και απο την τοπική Εφορία. Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, στο εν λόγω κατάστημα εμφανίστηκαν πέντε άνδρες και μια γυναίκα, οι οποίοι και προέβησαν σε εξονυχιστικό έλεγχο των φορολογικών αρχείων της επιχείρησης.


Στα χέρια τους είχαν τόσο το επίμαχο δελτίο παραγγελίας, που ανάρτησε στο tripadvisor ο Αμερικανός τουρίστας, όσο και άλλα δελτία παραγγελίας που είχαν αναρτήσει μέρες πριν και άλλοι πελάτες, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τις υψηλές τιμές, ενώ παράλληλα κατήγγειλαν ότι είχαν πέσει θύματα παραπλάνησης από τους υπάλληλους του εστιατορίου.

Οι ελεγκτές φέρονται να αφαίρεσαν τους σκληρούς δίσκους από τους υπολογιστές και την ταμειακή μηχανή, προκειμένου να διασταυρώσουν αν ο καταστηματάρχης είχε φροντίσει να κόψει τις αποδείξεις που αντιστοιχούν στα δελτία παραγγελίας που έχουν αναρτήσει οι δυσαρεστημένοι πελάτες. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, ο Αμερικανός τουρίστας φέρεται να πλήρωσε με την πιστωτική του κάρτα μέσω POS χωρίς να κοπεί η προβλεπόμενη από τη φορολογική νομοθεσία απόδειξη λιανικής πώλησης, κάτι που συνιστά αδίκημα φοροδιαφυγής, που επισύρει ποινές που φτάνουν μέχρι και την διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης, ανάλογα με την αξία και το πλήθος των αποδείξεων που δεν εκδόθηκαν.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, ενώ ο έλεγχος μέχρι στιγμής διαπίστωσε την έκδοση αριθμού αποδείξεων που ξεπερνά τις δέκα, δεν επεβλήθη η ποινή αναστολής της λειτουργίας της επιχείρησης, διότι πρόκειται για εστιατόριο που ανήκει σε ξενοδοχειακή μονάδα.

Ωστόσο, και σε αυτές τις περιπτώσεις επιβάλλεται βαρύ πρόστιμο, από 1.000 ευρώ και πάνω. 

 
Top