Ο Σεμπάστιαν Μερκχόφερ είναι 29 ετών και διαθέτει μια επιχείρηση αξίας 50 εκατομμυρίων ευρώ. Πριν από πέντε χρόνια, όταν ξεκινούσε, δεν μπορούσε ούτε να το φανταστεί.

Μόλις 24 ετών τότε, ο Σεμπάστιαν, πτυχιούχος πληροφορικής και διοίκησης επιχειρήσεων, στο σαλόνι του πατρικού του σπιτιού αναζητούσε μια επιχειρηματική ιδέα. Αναγκάστηκε να πάρει 500 ευρώ δανεικά από τους γονείς του για να ασχοληθεί με το τσάι, διαπιστώνοντας ότι οι Γερμανοί έβαζαν όλο και πιο πολύ το τσάι στις καθημερινές τους συνήθειες.

«Μου άρεσε πολύ το τσάι. Έβλεπα όμως ότι όλα τα προϊόντα τσαγιού στην αγορά διατηρούσαν μια μάλλον παλιά, σκονισμένη εικόνα. Δεν υπήρχε κάποια καινοτομία ή κάποια νέα προϊόντα», λέει στην Tagesspiegel. Η επιχειρηματική του ιδέα ήταν το «παγωμένο τσάι». «Ήθελα να τονίσω δύο πτυχές του τσαγιού στο προϊόν μου: την επίδραση στην υγεία και μια νέα, μοντέρνα εικόνα», αναφέρει.


Στο στήσιμο της επιχείρησης βοήθησε όλη η οικογένεια. «Η αδελφή μου έκανε το σχέδιο, η μητέρα μου έφτιαξε το τσάι μαζί μου στο σαλόνι. Βρήκαμε διαφορετικά τσάγια στη χονδρική αγορά, τα αναμείξαμε σύμφωνα με τις ιδέες μου και κάναμε τη δική μας συσκευασία. Μύριζε τσάι σε όλο το σπίτι. Στη συνέχεια αρχίσαμε να πηγαίνουμε τα δέματα στο ταχυδρομείο αλλά και με το αυτοκίνητο σε διάφορα σημεία», λέει.





Η ζήτηση αυξήθηκε γρήγορα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σεμπάστιαν, η Fitvia ήταν ήδη κερδοφόρα μετά από τέσσερις εβδομάδες. Ο Σεμπάστιαν ανακάλυψε μια αγορά με αυξητικές τάσεις την κατάλληλη στιγμή. Οι ετήσιες πωλήσεις τσαγιού στη Γερμανία πριν από το 2014 κυμαίνονταν μεταξύ 530 και 550 εκατομμύρια ευρώ. Το 2018 ήταν 649 εκατομμύρια ευρώ και σήμερα έφτασε τα 723 εκατομμύρια ευρώ. Οι πωλήσεις τσαγιού ξεπερνούν τα 26 εκατομμύρια τόνους. Αυτό σημαίνει ότι οι Γερμανοί είναι έτοιμοι να ξοδέψουν όλο και περισσότερα για το τσάι τους.

«Το παγωμένο τσάι στο μπουκάλι ταιριάζει απόλυτα με τον αστικό τρόπο ζωής των νέων» λεει ο Μαξιμίλιαν Φιτινγκ, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής Tea Association. Κατά την άποψή του, το τσάι είναι πιο δημοφιλές από ποτέ «ιδίως με τη μορφή του αναψυκτικού».

Επειδή οι διαφημίσεις στο Google και στο Facebook ήταν ακριβές, ο Σεμπάστιαν προώθησε τα προϊόντα του μέσω intagram, μια στρατηγική μάρκετινγκ που ήταν τότε σχετικά καινούργια ακόμα. «Απευθύνθηκα στους Instagramers με μερικούς χιλιάδες οπαδούς στέλνοντας τους μερικά δωρεάν μπουκάλια ως πληρωμή για να αναδείξουν τη φωτογραφία του προϊόντος», λέει.


Ο Σεμπάστιαν είχε ανακαλύψει το μάρκετινγκ επηρεασμού πριν ακόμη φτιάξει τη δική του επιχείρηση. Το Instagram είναι το πιο σημαντικό κανάλι μάρκετινγκ. Επιπλέον, χρησιμοποίησε όλες τις άλλες δραστηριότητες μάρκετινγκ από το Facebook ως το Snapchat .




Πού βρίσκεται σήμερα


Σήμερα η Fitvia έχει 65 υπαλλήλους και δραστηριοποιείται σε άλλες έξι ευρωπαϊκές χώρες. Πέρα από το τσάι, έχει προσθέσει και άλλα προϊόντα που ταιριάζουν σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, όπως δημητριακά ή συμπληρώματα διατροφής. Με αυτά τα νέα προϊόντα η Fitvia προσδοκά να κερδίσει περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ το 2019.

Την περασμένη εβδομάδα ο Σεμπάστιαν πούλησε το 70% των μετοχών της εταιρείας του στον γερμανικό όμιλο Dermapharm, βάζοντας αρκετά εκατομμύρια στην τσέπη του.


Η πώληση της εταιρείας στην Dermapharm θα σημάνει το επόμενο στάδιο ανάπτυξης, λέει ο Σεμπάστιαν που θέλει να δει την εταιρεία του να συνεχίσει να αναπτύσσεται. «Εδώ η Fitvia θα μπορούσε να παράγει ακόμη περισσότερα δικά της προϊόντα» και «θα μπορούσαμε να στοχεύσουμε στην ασιατική αγορά», λέει. Αυτό το τελευταίο θα έκανε τελικά το τσάι του να φτάσει από το σαλόνι του πατρικού του σπιτιού σε ολόκληρο τον κόσμο.

 
Top