Ο«ούριος άνεμος» ο οποίος φαίνεται ότι πνέει στα ναύλα για τις μεταφορές ξηρού φορτίου και οι ισχυρές προοπτικές που δείχνει να έχει ο κλάδος, ωθούν τους
Έλληνες εφοπλιστές σε ένα μπαράζ εξαγορών πλοίων. Όπως προκύπτει από στοιχεία της Vesselsvalue, στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, οι Greeks έχουν ξοδέψει 880 εκατομμύρια δολάρια για να προσθέσουν 63 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, κατά κύριο λόγο μεταχειρισμένα στους, ήδη γιγαντιαίους, στόλους τους.
Η έντονη αυτή δραστηριότητα που επιδεικνύουν οι Έλληνες εφοπλιστές, βέβαια, δεν είναι... ανεξήγητη. Οι τιμές των ναύλων σπάνε το ένα ρεκόρ μετά από το άλλο -χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοί των capesize που καταγράφουν ρεκόρ εννιαετίας, αυτή τη την εβδομάδα- παρά το «μουδιασμένο» ξεκίνημα του 2019. Και ενώ στην αυγή του έτους όλοι περίμεναν πως η αγορά ξηρού φορτίου θα κινηθεί χαμηλά, όπως και είχε ξεκινήσει, λόγω της κατάρρευσης του φράγματος στη Βραζιλία και των εμπορικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας που μείωσε τα προς μεταφορά φορτία, η... κανονικότητα επανήλθε, καθώς μειώνονται τα διαθέσιμα πλοία. Έτσι, οι ναύλοι εκτοξεύθηκαν στα 32.900 δολάρια την ημέρα, από 4.000 δολάρια που ήταν τον Μάρτιο.

Οι leaders

Αδιαμφισβήτος leader σε αυτό το μπαράζ εξαγορών είναι ο εφοπλιστής Πέτρος Παππάς, με την, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ναυτιλιακή του, Star Bulk Carriers. Η SBK έχει ξεκινήσει από πέρυσι ένα κρεσέντο εξαγορών πλοίων, όχι μεμονωμένα, αλλά κατά... δεκάδες.

Έτσι έκανε και εξαγοράζοντας, φέτος, τα 11 φορτηγά πλοία της ελληνικής ναυτιλιακής Delphin Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Σοφοκλή Ζούλα. Η Star Bulk έχει συμφωνήσει να πληρώσει 139,5 εκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά του στόλου των φορτηγών πλοίων της Delphin, σε μια συναλλαγή η οποία προβλέπει ότι από το ποσό αυτό, τα 80 εκατ. δολάρια θα διατεθούν σε μετρητά και τα υπόλοιπα με τη διάθεση 4.503 κοινών μετοχών της Star Bulk (η μετοχή της κινείται στα 10 δολάρια στη Wall Street).

Business as usual για τη Star Bulk Carriers, η οποία τον περασμένο Αύγουστο ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την εξαγορά 16 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου από εταιρίες που συνδέονται με τις Augustea Atlantica SpA και York Capital Management. Η αγορά των συγκεκριμένων πλοίων πραγματοποιήθηκε μέσα από την έκδοση 10,3 εκατ. κοινών μετοχών της Star Bulk Carriers, ενώ η ελληνική ναυτιλιακή είχε προγραμματίσει δανειοδότηση ύψους 309 εκατ. δολαρίων για την κάλυψη της χρηματόδοτησης. Με αυτά τα πλοία και μόνο, ο στόλος της έφτανε τα 108 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 12,26 εκατ. τόνων.

Τη δεύτερη θέση στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων κατέχει η «αρχόντισσα του Πειραιά». Ο λόγος για τη δραστήρια εφοπλίστρια Μελίνα Τραυλού, η οποία μπορεί να έχει ιδρύσει τη Neptune Dry Management («αδερφή» της Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises, της μοναδικής ελληνικής ναυτιλιακής που δραστηριοποιείται στα car carriers, δημιούργημα της οικογενείας Τραυλού από το 1975) μόλις το 2017, όμως δείχνει τη διάθεσή της να επεκταθεί σταθερά (και) στο ξηρό φορτίο.

Στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η Neptune Dry έχει εξαγοράσει τρία πλοία ξηρού φορτίου συνολικής αξίας 71,5 εκατ. δολαρίων. Τα δύο πλοία ανήκαν στην KN Maritime, τα Loch Ness και Loch Nevis κατασκευής 2016, με το τίμημα να ανέρχεται στα 23 εκατ. δολαρίων και 24,5 εκατ. δολάρια αντίστοιχα. Προχωρά με τα ίδια, σταθερά, προσεκτικά βήματα που ξεκίνησε το 2017, προσθέτοντας στον στόλο της τότε νεοσύστατης εταιρίας το πλοίο BW Indigo, ναυπηγήσεως του 2011 και αξίας 15,3 εκατ. δολ., το οποίο μετονομάστηκε σε "ND Armonia" και πλέει με σημαία Mάλτας, και το "Ocean Morning" από τη χρεοκοπημένη United Ocean έναντι 21,6 εκατ. δολ., αποδεικνύοντας πως έχει εισέλθει με αξιώσεις στον συγκεκριμένο τομέα και όχι ως μια ευκαιριακή παίκτρια, αλλά ως στρατηγικός επενδυτής.

Τρίτος στις εξαγορές μεταχειρισμένων dry bulk carriers, ένας εφοπλιστής που αποτελεί «παραδοσιακή δύναμη» στους ναυτιλιακούς κύκλους, τις τελευταίες δεκαετίες. Ο λόγος για τον Γιώργο Οικονόμου, με τη Dryships.
Η ναυτιλιακή της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής, μπορεί να αγόρασε μόνο ένα πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου, το οποίο ανήκει στον ίδιο, μάλιστα, όμως έκανε για... πολλά. Πρόκειται για πλοίο τύπου newcastlemax, κατασκευής 2017, που κόστισε 50 εκατ. δολάρια. Τρία supramaxes, συνολικής αξίας 42 εκατ. δολαρίων εξαγόρασε η Diligent Holdings του Δημήτρη Μίχαλου, φέτος, ενώ η Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα, προχώρησε στην εξαγορά τεσσάρων μεταχειρισμένων ξηρού φορτίου, έναντι τιμήματος 35 εκατ. δολαρίων.

ΗΤΑΝ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΗΓΓΕΙΛΕ ΣΕ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ

Η.. μοναξιά του Παππαδάκη


Μιας και ο Νίκος, ή "Nicky" για τους φίλους, Παππαδάκης, ευτύχησε να κάνει ένα ακόμα όνειρό του πραγματικότητα, βλέποντας τα τρία του παιδιά, Αντώνη, Γιώργο και Βιργινία να δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία, είπε να κάνει τη διαφορά. Αφού η εταιρία που ίδρυσαν τα παιδιά του, η Archangel Pacific, πήρε στο management της τέσσερα πλοία από την Kassian Maritime που ίδρυσε ο πατέρας Νίκος (Antoine, χωρητικότητας 55.500- dwt, κατασκευής 2009- Egyptian Mike χωρητικότητας 81.600- dwt, κατασκευής 2011- Resurgence χωρητικότητας 81.600- dwt, κατασκευής 2012 και Phoenix Rising χωρητικότητας 60.400- dwt, κατασκευής 2015), ο Nicky αποφάσισε να κάνει τη διαφορά, παραγγέλνοντας ένα νέο dry bulk carrier στα ναυπηγεία. Και, όπως φαίνεται, ήταν ο μόνος Greek που έκανε κάτι τέτοιο.

Η Kassian Maritime, έχει κλείσει συμφωνία με το ιαπωνικό ναυπηγείο Mitsui Engineering & Shipbuilding, στο οποίο έχει παραγγείλει ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, 87,000 -dwt, το οποίο θα παραλάβει το 2021. 

Το bulker πρόκειται να κατασκευαστεί σύμφωνα με τα πρότυπα ΙΜΟ Tier III, με την τιμή του να ανέρχεται στα 36,5 εκατ. δολάρια. Θα είναι όμως αυτή η τελευταία κίνηση της Kassian Maritime, ή θα συνεχίσει με νέες παραγγελίες για να συμπληρώσει το «κενό» που δημιούργησε η νεοϊδρυθείσα Archangel στο στόλο της;

πηγή
 
Top