Ο εφοπλιστής, γνωστός για τις επενδύσεις του σε πολυτελή ακίνητα, αγοράζει τρία (και παζαρεύει το τέταρτο) από τα 13 οικόπεδα-φιλέτα των 6 στρεμμάτων και €45 εκατ.
έκαστο, για να χτίσει τις ακριβότερες και πολυτελέστερες βίλες της Αθηναϊκής Ριβιέρας

Σε γειτονιά δισεκατομμυριούχων, με επαύλεις που κοστίζουν περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ η καθεμία, εξελίσσονται οι 13 βίλες του «Four Seasons Astir Palace» στη Βουλιαγμένη. 

Από τη φετινή άνοιξη, όταν το ξενοδοχείο επαναλειτούργησε, επισκέπτονται τη μονάδα δισεκατομμυριούχοι από όλο τον κόσμο και ξεναγούνται από στελέχη των επενδυτών στα πιο ακριβά οικόπεδα της Ελλάδας.





Με έκταση 6-6,5 στρεμμάτων το καθένα, τα 13 οικόπεδα είναι στον περιφραγμένο χώρο του συγκροτήματος, αλλά σε απόσταση «ασφαλείας» από τις δύο ξενοδοχειακές μονάδες ώστε να εξασφαλίζεται η ιδιωτικότητα. Σε προνομιακή θέση, εκεί που παλαιότερα ήταν η «Αφροδίτη», βρίσκονται ακριβώς μπροστά στη θάλασσα με θέα προς τις Φλέβες και τον Σαρωνικό και διατίθενται προς πώληση στην τιμή των 45 εκατ. έκαστο! 

Οι επενδυτές του «Αστέρα», το τουρκοαραβικό επενδυτικό σχήμα της Jermyn Street και η AGC Equity Partners από το Λονδίνο, για προφανείς λόγους καλύπτουν με απόλυτη μυστικότητα την ταυτότητα των προσώπων που ήδη αγόρασαν ή ενδιαφέρονται να αγοράσουν. Μέχρι στιγμής οι πληροφορίες φέρουν να έχει πρωταγωνιστήσει στις πωλήσεις ένας από τους μεγάλους Ελληνες πλοιοκτήτες, ο κ. Διαμαντής Διαμαντίδης.






Ο στόλος των 65 πλοίων

Γνωστός για την αδυναμία του στα πολυτελή και μοναδικά ακίνητα, ιδιοκτήτης μεταξύ άλλων του μεγαλύτερου κτήματος στο Πόρτο Χέλι, ενός κόλπου με βίλες στην Τζια και πολλών άλλων, ο 70χρονος σήμερα Ελληνας πλοιοκτήτης έχει αγοράσει τρία οικόπεδα και φέρεται να είναι σε διαδικασία αγοράς ενός ακόμη. Στα τρία οικόπεδα έχουν ξεκινήσει ήδη χωματουργικές εργασίες προκειμένου να αρχίσει η κατασκευή των βιλών.

Μάλιστα έχει συνενώσει και τις τρεις ιδιοκτησίες, δημιουργώντας ένα γήπεδο περίπου 20 στρεμμάτων όπου θα αναγερθεί μια μοναδική κατοικία. Ο αυτοδημιούργητος εφοπλιστής κατέχει τη ναυτιλιακή εταιρεία Marmaras Navigation με στόλο 33 φορτηγών πλοίων και την Delta Tankers, που διαχειρίζεται 32 δεξαμενόπλοια. Τα 65 πλοία του ομίλου είναι προσαρμοσμένα στις σύγχρονες απαιτήσεις και έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 5 έτη. Αυτή την εποχή δεν έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα, αλλά το τελευταίο που έτρεξε ήταν τεράστιο: κατασκεύασε 22 δεξαμενόπλοια και 16 φορτηγά, με το συνολικό κόστος ναυπήγησης να ξεπερνάει το 1 δισ. δολάρια.


Οι βίλες
Κάθε οικόπεδο έχει δυνατότητα οικοδόμησης περίπου 2.500 τ.μ., εκ των οποίων περίπου τα μισά θα είναι ημιυπόγεια κατασκευή και θα φιλοξενούν κυρίως βοηθητικούς χώρους για το προσωπικό, γκαράζ κ.λπ. Οι αγοραστές, τηρώντας φυσικά κάποιους γενικούς ενιαίους κανόνες, μπορούν να διαμορφώσουν την κατοικία κατά την επιθυμία τους επιλέγοντας το αρχιτεκτονικό γραφείο που προτιμούν. Επίσης μπορούν να επιλέξουν και κατασκευαστική εταιρεία ή να επιμεληθεί την κατασκευή για λογαριασμό τους ο πωλητής.

Δεδομένου ότι πρόκειται για κατασκευές υψηλών προδιαγραφών, το συνολικό κόστος καθεμιάς από τις 13 βίλες θα υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ, ποσό εξωφρενικό για τα ελληνικά δεδομένα αλλά, όπως φαίνεται, όχι και για όποιον έχει την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει μια ιδιοκτησία στην ακτογραμμή της Βουλιαγμένης, δίπλα στο Καβούρι όπου οι ιδιοκτησίες είναι ελάχιστες, σπάνια αλλάζουν χέρια και συνήθως ανήκουν σε ισχυρούς εφοπλιστές.
Οσον αφορά τα υπόλοιπα 9 οικόπεδα, δεν υπάρχει εξίσου ξεκάθαρη εικόνα. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τα στελέχη που τα παρουσιάζουν στους ενδιαφερόμενους, μόνο τα τρία είναι διαθέσιμα, καθώς τα υπόλοιπα έξι έχουν δεσμευτεί από διαφορετικούς αγοραστές με προφορικές συμφωνίες. Φυσικά η ταυτότητα των έξι προσώπων δεν αποκαλύπτεται και αόριστα αναφέρεται ότι είναι διαφορετικών εθνικοτήτων, πρόσωπα με μεγάλη οικονομική επιφάνεια κ.λπ., με αποτέλεσμα η φημολογία να οργιάζει. Ολα αυτά βέβαια είναι λόγια πωλητών και δεν είναι δυνατόν να επιβεβαιωθούν.



Πάντως οι πωλητές δείχνουν στους ενδιαφερόμενους ότι είναι προς διάθεση μόνον τρία οικόπεδα, τα οποία προσδιορίζουν με τους αριθμούς που έχουν στους χάρτες που χρησιμοποιούν. Βέβαια μια τόσο συνηθισμένη μπλόφα φαίνεται μάλλον αφελής από τη στιγμή που απέναντί τους έχουν ισχυρούς, έμπειρους και βαθύπλουτους ανθρώπους. Μερικές φορές είναι ονόματα γνωστά από τις επιχειρηματικές κινήσεις τους που αναφέρονται στον διεθνή Τύπο και συνήθως έρχονται από το εξωτερικό αποκλειστικά και μόνο για να δουν τα ακίνητα. Κυρίως πρόκειται για ζευγάρια, με ορισμένα εξ αυτών να συζητούν μεταξύ τους -σαν να πρόκειται για το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο-, μήπως για τις ανάγκες τους χρειάζονται δύο οικόπεδα. Στους υποψήφιους αγοραστές παρουσιάζεται και η μαρίνα και επιδεικνύονται τα αρχιτεκτονικά σχέδια για το πώς θα διαμορφωθεί όταν τελειώσουν οι εργασίες.


Ανακάμπτει η αγορά ακινήτων


Οι πληροφορίες θέλουν το «Four Seasons Astir Palace», που άνοιξε φέτος, να δουλεύει αρκετά καλά, με τις τιμές για ένα απλό δωμάτιο αυτή την εποχή να υπερβαίνουν τα 400 ευρώ. 

Ωστόσο, το επενδυτικό σχήμα της Jermyn Street, στο οποίο εκτός της AGC Equity Partners συμμετέχουν επενδυτικά funds από το Αμπού Ντάμπι και το Κουβέιτ, όπως και ο τουρκικός όμιλος Dogus, έχουν διαθέσει 400 εκατ. για την αγορά του «Αστέρα» Βουλιαγμένης από την Εθνική Τράπεζα και το Δημόσιο και περισσότερα από 200 εκατ. για την ανακατασκευή. Η επένδυση λοιπόν είναι πολύ μεγάλη για να αποσβεστεί μόνο από την ξενοδοχειακή λειτουργία. Η επιτυχία ή μη της επένδυσης των 600 εκατ. ευρώ θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό από την πώληση αυτών των μοναδικών κατοικιών.
Γενικότερα, πάντως, η αγορά ακινήτων στα νότια προάστια γνωρίζει σημαντική ανάκαμψη. Μαζί με το κέντρο της Αθήνας είναι οι δύο περιοχές που συγκεντρώνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον των ξένων. Το project του Ελληνικού είναι ο καταλύτης που αναβαθμίζει την περιοχή, χτίζει την εικόνα της Αθηναϊκής Ριβιέρας και την τοποθετεί στον τουριστικό χάρτη. 

Εκτός από τον «Αστέρα» και το Ελληνικό τρέχουν και μια σειρά έργων και άλλων επενδύσεων. Η παραλία από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ως το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος αναμορφώνεται, η μαρίνα Αλίμου πέρασε στην Ελλάκτωρ, που έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο αναβάθμισης, ενώ και τα «Αστέρια» στη Γλυφάδα έχουν περάσει στην Grivalia, που ετοιμάζει τη λειτουργία πεντάστερης μονάδας

 
Top