Το 60ο αφιέρωμά του στον μεγάλο Κωνσταντίνο Καβάφη 

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε εφέτος, τoν Οκτώβρη, το 10ο Επετειακό Φιλοσοφικό Διαλεκτικό Συμπόσιο του Παγκόσμιου Φιλοσοφικού Φόρουμ στην Αθήνα. 

Στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος του επετειακού συμποσίου, υπό την Αιγίδα σημαντικών φορέων του Πνεύματος και των Τεχνών, καθώς και Πανεπιστημίων της χώρας μας και του εξωτερικού, ο Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Καθηγητής Ανωτέρων Σχολών Δραματικής Τέχνης, Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας και του Αυστριακού Πανεπιστημίου DUK Πάρις Κατσίβελος, ετοίμασε, σκηνοθέτησε, επιμελήθηκε και ερμήνευσε Θεατροποιημένο Ποιητικό Λόγο, του κορυφαίου διανοητή Κωνσταντίνου Καβάφη, δομημένο σε μία ενιαία παράσταση, με την συνοδεία Αρχαίας Ελληνικής Λύρας, Δίαυλου και Σύριγγας του Πανός. 

Ο Πάρις Κατσίβελος στην νέα του Καβαφική παράσταση <<Επέστρεφε>>, έδωσε μια νέα μορφή, δομή και πνοή στην σκηνική σύνθεση του κορυφαίου ποιητικού λόγου του τεράστιου Αλεξανδρινού Λυρικού και Τραγικού δημιουργού.

Η παράσταση δόθηκε στον ιστορικό χώρο του πρώτου Πανεπιστημίου και σήμερα Μουσείου της Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, που βρίσκεται ακριβώς κάτω από την Ακρόπολη και κολλητά με τον ιερό βράχο.

Ο κόσμος της Τέχνης και της Διανόησης τίμησε με την παρουσία του την παράσταση <<Επέστρεφε>>, του Πάρι Κατσίβελου. Η κατάμεστη ανακαινισμένη αίθουσα του ιστορικού κτηρίου του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου σείστηκε αρκετές φορές από τα χειροκροτήματα του κοινού και οι φιλότεχνοι, φιλόσοφοι, πανεπιστημιακοί, ερευνητές και διανοητές φώναξαν αρκετά μπράβο στη διάρκεια της παράστασης και περισσότερα φυσικά στο τέλος της. Από τους λάτρεις του Καβαφικού Λόγου και της σκηνικής δημιουργίας, συζητήθηκε ξανά και ξανά η ιδιαίτερη ερμηνευτική δεινότητα του Πάρι Κατσίβελου και η ξεχωριστή ερμηνευτική ωριμότητά του, ως σκηνικού δημιουργού.

Η κυρίως αίθουσα του Πανεπιστημίου, η διπλανή της, αυτή των Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, το υπαίθριο θέατρό του καθώς και ο προαύλιος χώρος, ήταν κατάμεστοι από πολύ ενωρίς, αφού ο ιστορικός και πανέμορφος χώρος, ο φωτισμένος ιερός βράχος και τα αρχαιοελληνικά μελωδικά ακούσματα, αλλά κυρίως η νέα σκηνική φόρμα, από τον Πάρι Κατσίβελο της μαγικής Καβαφικής ποίησης ιδιαίτερα για τους λάτρεις της, συνηγορούσαν προσκαλώντας για γλυκά, αισθητικά, γόνιμα, εσωτερικά ταξίδια ανάτασης στις Αρμονίες των Σφαιρών!!!!! 

Και φυσικά με το τέλος της παράστασης και αφού ο δημιουργός καταχειροκροτήθηκε παρατεταμένα, έλαβε και πάλι τις ευχαριστήριες και συγχαρητήριες "Ηθικές Ανταμοιβές" που του προσφέρθηκαν γενναιόδωρα, καθώς και αρκετά πανέμορφα μπουκέτα λουλούδια, που αντιπροσέφερε στις κυρίες που παρακολούθησαν την παράσταση.

Μια νέα συνθήκη που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο Πάρις Κατσίβελος, ήταν το μεσημεριανό μπουρίνι, που φυσικά σταμάτησε έγκαιρα και ο πανέμορφος, όμορος τόπος, με τον ιερό βράχο της Ακρόπολης από την πάνω πλευρά και με τους Αέρηδες από την κάτω, στέγνωσε έγκαιρα και λαμποκοπούσε. 

Όμως λίγο πριν την παράσταση, η πανέμορφη περιοχή, χάριζε και κάποια δροσιά, έτσι ο Πάρις Κατσίβελος, ρώτησε το κοινό αν προτιμούσε την στεγασμένη Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου ή το υπαίθριο θέατρό του και δεν δίστασε λεπτό, ο ίδιος να στήσει σε λίγα λεπτά το πανέμορφο σκηνικό του στον στεγασμένο χώρο του Καποδιστριακού, κάτι που εντυπωσίασε ιδιαίτερα και συζητήθηκε εκτεταμένα. Άλλωστε ένα από τα πτυχία του είναι και αυτό της Σκηνογραφίας - Ενδυματολογίας. 

Ο Πάρις Κατσίβελος, ως Ηθοποιός και ως Καθηγητής Ανωτέρων Σχολών Δραματικής Τέχνης περί τις τέσσερις δεκαετίες, είχε την δυνατότητα εκατοντάδες φορές να προσεγγίσει την Καβαφική Ψυχή και από το πεδίο του ερμηνευτή και από αυτό του αναλυτή - διδάσκοντος, έτσι οι λάτρεις του Καβάφη περιμένουν πάντα ανυπόμονα τις νέες του προτάσεις. 

Η παράσταση σύμφωνα με την τακτική του Πάρι Κατσίβελου, ήταν δομημένη κατ΄ Αριστοτέλη, σε τρείς νοηματικές και ερμηνευτικές ενότητες, στην Είσοδο, στο Επεισόδιο και στην Έξοδο, που διασυνδέονται και διαπλέκονται μεταξύ τους, σε μία ενιαία αδιάσπαστη ενότητα.

Η Ποιητική Καβαφική Παράσταση του Πάρι Κατσίβελου, παίχτηκε πάντα υπό την Αιγίδα σημαντικών διεθνών φορέων, στα πλαίσια του Πολιτιστικού Προγράμματος του Παγκόσμιου Φιλοσοφικού Φόρουμ, στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, με συνδιοργάνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, με συνδιοργάνωση της Γενικής Γραμματείας Παγκόσμιου Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού, της Ελληνικής Εταιρείας Αυστρίας, του Αυστριακού Συνδέσμου Προώθησης Πολιτισμού, Τέχνης και Επιστημών Giarivari, Ευρωπαϊκών και Αμερικανικών Πανεπιστημίων, με τον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο, με τον Όμιλο για την Ουνέσκο Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος, με τον όμιλο για την Ουνέσκο Πειραιώς και Νήσων, σε κάποιες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπως στην Βιέννη και στο Παρίσι, όπου και βραβεύθηκε, διάφορες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού, συλλόγων του Πνεύματος και των Τεχνών της Ευρώπης και της Ελλάδας. 

Η παράσταση παίχτηκε με διάφορη δομή και διάφορους τίτλους, ανάλογα με τις χωροχρονικές συνθήκες, όπως <<Ο Πάρις Κατσίβελος ερμηνεύει Κωνσταντίνο Καβάφη>>, <<Αποχαιρετώντας το έτος Καβάφη με τον Πάρι Κατσίβελο>>, <<Βραδιά Καβάφη με τον Πάρι Κατσίβελο>>, <<Ταξιδεύοντας με τον Καβάφη>>, <<Ο Καβάφης στην Βιέννη>> ή στο Παρίσι ή σε όποια πρωτεύουσα παίχτηκε η παράσταση, <<Ο Καβάφης στις Φυλακές Κορυδαλλού>>, <<Ο Καβάφης στην κιβωτό του Κόσμου>> και με πολλούς άλλους. 

Είναι μια παράσταση υψηλής αισθητικής, σύμφωνα με τις διεθνής και τοπικές κριτικές.

Τον Πάρι Κατσίβελο συνόδευσε μελωδικά, σε όλη την διαδρομή της παράστασης, ο μουσικός, ερευνητής και κατασκευαστής αρχαίων οργάνων Τάκης Τσατσούλας, με την συνοδεία Αρχαίας Ελληνικής Λύρας, Δίαυλου και Σύριγγας του Πανός. Επίσης λόγω του επετειακού χαρακτήρα της παράστασης σε κάποια σημεία της, πλούτισαν τα ακούσματα οι μουσικοί της ομάδας Αρχαίας Ελληνικής Μουσικής «Ευτέρπη», Κωνσταντίνος Φραγκής και Αντώνιος Κτενάς. 

Ο ηθοποιός, σύμφωνα με την πάγια Τάξη και Τακτική του, ερμήνευσε και κοντά, αλλά και ανάμεσα στο κοινό. Έτσι ένοιωσε τεράστια έκπληξη και ευχαρίστηση, όταν κάποιες κυρίες κρατούσαν το βιβλίο του, Αυτοβελτίωσης, Μεταφυσικής και Εσωτερισμού <<ΜΕ ΠΥΞΙΔΑ ΤΟ ΦΩΣ>>, σε περίοπτη θέση, ώστε να το βλέπει και ο ίδιος, από την σκηνή. Το βιβλίο του Πάρι Κατσίβελου κυκλοφορεί στην 3η του έκδοση για 9ο Χρόνο και έλαβε 22 Βραβεύσεις και Διακρίσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. 

Ο Πάρις Κατσίβελος συνεχίζει για εικοστή χρονιά την συνεργασία του με το Αυστριακό Πανεπιστήμιο DUK και το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Επικοινωνίας, στο μεταπτυχιακό <<Ποιοτική Δημοσιογραφία και Νέες Τεχνολογίες>>, στο οποίο διδάσκει, την δική του ενότητα <<Αγωγή Ποιοτικής Επικοινωνίας>>. Είναι Πρόεδρος της Οργανωτικής του Επιτροπής του Παγκόσμιου Φιλοσοφικού Φόρουμ, Αντιπρόεδρός του, Υπεύθυνος για την Ανάπτυξη του Πολιτισμού και του Διαπολιτισμικού Διαλόγου, και μόνιμος ομιλητής στα συνέδριά του, από την εποχή της δημιουργίας του στην Ελλάδα. 

Αξίζει να θυμίσουμε ότι τον Ιούνιο του 2018, έλαβε ο Πάρις Κατσίβελος, από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (U.N.O.), το Παγκόσμιο Φιλοσοφικό Φόρουμ (W.P.F.) και το Παγκόσμιο Κράτος της Γης (U.S.E.), την κορυφαία ενεργή <<Ακαδημαϊκή Ιδιότητα και Τίτλο Τιμής>> του <<Παγκόσμιου Καθηγητή Κοινωνικοπολιτικής Παιδείας>>, και τον Ιούνιο του 2019, έλαβε και πάλι από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών - O.H.E. (U.N.O.), από την Unesco, το Παγκόσμιο Φιλοσοφικό Φόρουμ (W.P.F.), το Παγκόσμιο Κράτος της Γης (U.S.E.) και το Πανεπιστήμιο Νοτιοανατολικής Ασίας στην Τζακάρτα της Ινδονησίας, την τεράστια διάκριση - αξίωμα του <<Λειτουργού, Διδασκάλου - Εκπαιδευτή Κοινωνικής Παιδείας του 21ου αιώνα, όλων των Πολιτισμών των Ηνωμένων Εθνών>>!!!! Φυσικά τα ανωτέρω Ενεργά Πλανητικά Ακαδημαϊκά Αξιώματα, είναι τεράστια τιμή και για την χώρα μας.














 
Top