Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης επενδύει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε ένα πολυκατάστημα του Παρισιού – σε μια εποχή ο κλάδος των πολυκαταστημάτων φθίνει και
οι καταναλωτές στρέφονται προς την Amazon.com.
Το πολυκατάστημα «La Samaritaine», μέρος της πολυτελούς αυτοκρατορίας της LVMH του δισεκατομμυριούχου Bernard Arnault, πρόκειται να ξανανοίξει τον επόμενο Απρίλιο μετά από 15 χρόνια ανακαίνισης. 

Την Τρίτη η εταιρεία προσέφερε στους δημοσιογράφους μια ξενάγηση στο χώρο, ανακαινισμένος με την αίγλη της Belle Epoque, με διακοσμημένες τοιχογραφίες, ψηφιδωτά και σκάλες από σφυρήλατο σίδερο.









Αυτοί οι «ναοί κατανάλωσης» ήταν άλλοτε ο ηγέτης του λιανικού εμπορίου, αλλά από τότε που ο ιδιοκτήτης της Louis Vuitton απέκτησε τον χώρο το 2001, ο κλάδος έχει εξελιχθεί. Καθώς οι αγοραστές μετακινούνται στις online αγορές, αλυσίδες πολυκαταστημάτων όπως η Macy’s Inc. στις ΗΠΑ και τα House of Fraser και Debenhams στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν κλείσει δεκάδες καταστήματα. Η Barneys New York Inc. υπέβαλε αίτηση για πτώχευση τον Αύγουστο. Πολλά εμπορικά κέντρα των Η.Π.Α. είναι μισο-άδεια.


Η αποκάλυψη του νέου εμπορικού κέντρου έρχεται καθώς ο Arnault επιχειρεί να επεκτείνει την κληρονομιά του, υποβάλλοντας προσφορά για να αποκτήσει την αμερικανική Tiffany & Co. για πάνω από 14 δισεκατομμύρια δολάρια.





Γιατί λοιπόν ο μεγιστάνας επενδύει ενάντια στις πιθανότητες στο Παρίσι; Εν ολίγοις, λόγω της Κίνας.
Παρά τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, οι Κινέζοι αγοραστές τροφοδοτούν την ανάπτυξη της πολυτελούς βιομηχανίας και είναι πιστοί στα πολλά καταστήματα των brands της LVMH σε όλη τη γαλλική πρωτεύουσα. Το La Samaritaine αναπροσαρμόζεται για να στοχεύσει λοιπόν τους πλούσιους πελάτες από το εξωτερικό.

Ο χώρος – άλλοτε το μεγαλύτερο και πιο οικονομικό από τα φημισμένα «grands magasins» (σ.σ πολυκαταστήματα) του Παρισιού – θα χωριστεί στη μέση για να δημιουργηθεί το ξενοδοχείο πέντε αστέρων Cheval Blanc, εστιατόρια, γραφεία και ένα σπα με το brand του Christian Dior.

Ο χώρος με τα μαγαζιά θα γεμίσει από τα DFS – το ταξιδιωτικό brans της LVMH που πουλάει αρώματα Givenchy και τσάντες Fendi αφορολόγητα στους Κινέζους καταναλωτές.





Η DFS προβλέπει ότι το εμπορικό κέντρο με περισσότερα από 600 brands θα προσελκύσει αρκετά εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως.

«Ο αριθμός των ξένων επισκεπτών στο Παρίσι αυξάνεται κάθε χρόνο», δήλωσε ο Eleonore de Boysson, περιφερειακός πρόεδρος της DFS.


Οι ταξιδιώτες θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν αφορολόγητες πληρωμές σε κάθε ταμείο, ενώ τα τουριστικά λεωφορεία θα μπορούν να χρησιμοποιούν το χώρο στάθμευσης του μουσείου του Λούβρου, βοηθώντας στην αποφυγή του χάους στα πεζοδρόμια.







ΠΗΓΉ
 
Top