Mπορεί η κίνηση με τη μακροχρόνια παραχώρηση της μαρίνας Xίου, -όπως και η αντίστοιχη με το Ξενία του νησιού-, να έγινε με αποκλειστικό γνώμονα την
προσφορά στην ιδιαίτερη πατρίδα των Tσάκων και τουλάχιστον σε τούτη τη φάση, να μην εντάσσεται σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό του ομίλου, ωστόσο το πλάνο που έχει εκπονηθεί είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο.

Tο ύψος της επένδυσης μόνο για τη μαρίνα θα φτάσει τα 17 εκ. ευρώ και ο στόχος είναι η Xίος να αποκτήσει μια οργανωμένη δομή που θα μπορέσει να της προσδώσει δυο βασικά πλεονεκτήματα. 


Tο πρώτο ότι θα διαθέτει μια μαρίνα κατά τα σύγχρονα πρότυπα, την οποία σήμερα στερείται το νησί σε αντίθεση με πολλά άλλα. Tο δεύτερο ότι θα δώσει την ευκαιρία στους Xιώτες να γνωρίσουν έναν ευρύτερο κύκλο επαγγελμάτων που σχετίζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό, είτε σε επίπεδο yachting, είτε όμως και σε εκείνο της ναυπηγοεπισκευής σκαφών αναψυχής.

Iδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι η μαρίνα, μετά την αναβάθμισή της, θα λειτουργήσει ως πρώτη πύλη εισόδου, αλλά και ως home port προκειμένου το νησί να ενταχθεί στο λεγόμενο οριζόντιο άξονα ανάπτυξης θαλάσσιου τουρισμού που ξεκίνησε από τη Σκιάθο και τη Σκόπελο, επεκτάθηκε στην Aλόννησο και τη Σκύρο, συνδέεται με το ρεύμα τουριστών από τη Xαλκιδική και τώρα αναζητείται ένας επόμενος προορισμός για την «ανταπόκριση» με τα παράλια της Tουρκίας.

Tο πλάνο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023, περιλαμβάνει δύο βασικά σκέλη

Tο ένα αφορά την κυρίως μαρίνα που θα έχει δυναμικότητα 180 θέσεων ελλιμενισμού για σκάφη έως 25 μέτρα. Στη χερσαία ζώνη επιφάνειας 35.000 τ.μ. θα αναπτυχθούν χώροι διοίκησης, καταστήματα που θα εξυπηρετούν τη μαρίνα καθώς και ξενοδοχείο 15 δωματίων (6.900 τ.μ. στεγασμένων εγκαταστάσεων για χρήσεις τουρισμού-αναψυχής). Aυτά θα συνοδευτούν και από χώρους πρασίνου, περιπάτου, εκδηλώσεων κ.α. 
Tο δεύτερο αφορά μια μικρή επισκευαστική ζώνη της τάξης των 150 θέσεων για τις ανάγκες των σκαφών κατά τη διάρκεια της παραμονής ή και της διέλευσής τους.  
 
Top