Γράφει ο Μηνάς Τσαμόπουλος
Έχουν τα φορτία γιατί να μην έχουν και ισχυρό εμπορικό στόλο. Με τη λογική αυτή, οι κινεζικών συμφερόντων
ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται σε αντεπίθεση διαρκείας και μέσα στο 2020 έχουν επενδύσει ήδη 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 81 εμπορικών πλοίων έναντι των Ελλήνων που έχουν δώσει 1,4 δισ. δολάρια για 89 πλοία σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research για έως τις 17 Ιουλίου.

Από τα 81 πλοία που αγόρασαν οι Κινέζοι 53 είναι φορτηγά,, 20 δεξαμενόπλοια και οκτώ μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ακολουθούν οι Έλληνες με 43 φορτηγά, 33 δεξαμενόπλοια, 10 containerships και τρία υγραεριοφόρα.


Από τα στοιχεία προκύπτει ότι οι Κινέζοι ρίχνουν το βάρος τους στα φορτηγά πλοία και οι Έλληνες στα δεξαμενόπλοια όπου είναι κυρίαρχοι ελέγχοντας το 26% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.

Όμως η γενική συγκριτική εικόνα σε σχέση με το 2019 δείχνει ότι οι ρυθμοί είναι μειωμένοι προφανώς λόγω του lock down και των παρενεργειών που αυτό προκάλεσε.

Στη διάρκεια των πρώτων επτά μηνών του 2019 αγοράστηκαν συνολικά 770 πλοία έναντι 9,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020 δόθηκαν 8,3 δισεκατομμύρια για 574 πλοία.

Στην τρίτη θέση είναι εταιρείες της Νορβηγίας με 466,8 εκατ. δολάρια στην 4η η Γερμανία με 384 εκατ. και στην 5η η Νότιος Κορέα με 247,9 εκ.
 
Top