Γιάννης Ραγκούσης Η Κυβέρνηση είπε όχι στην επέκταση του μετρό στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα

Γιάννης Ραγκούσης: Η Κυβέρνηση είπε όχι στην επέκταση του μετρό στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα

NEWS Β ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Κυβέρνηση είπε όχι στην επέκταση του μετρό στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα, απαντώντας στη σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του Γ. Ραγκούση,Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και βουλευτή Β΄Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Ολόκληρη η συζήτηση στη Βουλή της Επίκαιρης Ερώτησης του Γ. Ραγκούση ,Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και βουλευτή Β΄Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για το μείζον θέμα της επέκτασης του Μετρό και στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα.

Νίκαια, 7/11/2022

Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Κύριε Καραγιάννη, αυτή η ερώτηση, πέραν του ότι είναι πραγματικά ερώτηση -θα καταλάβετε τι εννοώ στη συνέχεια- δεν θα είχε υποβληθεί, εάν δεν μας είχε θορυβήσει -και λέω «δεν μας είχε θορυβήσει όχι μόνο εμάς, ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, αλλά δεν είχε θορυβήσει και το σύνολο των κοινωνιών στο Κερατσίνι, στη Δραπετσώνα, στο Πέραμα και στη Σαλαμίνα- το γεγονός της απόλυτης σιωπής που υπήρξε για την ανάγκη να επεκταθεί το μετρό και προς τους συγκεκριμένους Δήμους.

Ήταν μια σιωπή που εκκωφαντικά αντιμετωπίσαμε μπροστά μας όλοι οι κάτοικοι αυτών των Δήμων κατά τη διάρκεια των τελευταίων εγκαινίων για το μετρό στον Πειραιά, μια σιωπή εκκωφαντική και από τον Πρωθυπουργό, αλλά και από τις ανακοινώσεις του Υπουργείου.

Εμείς πιστεύουμε ότι είναι απολύτως αυτονόητη, εντελώς σκόπιμη και σε κάθε περίπτωση απολύτως δίκαιη για αυτές τις κοινωνίες η επέκταση του Μετρό προς το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα. Προφανώς έχετε ετοιμάσει κάποια απάντηση.

Θα ήθελα να είμαι, όμως, πάρα πολύ ξεκάθαρος στο ερώτημα. Και εμείς ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, αλλά και οι συγκεκριμένοι δήμοι, και οι δεκάδες χιλιάδες κάτοικοι αυτών των περιοχών, θέλουμε, κύριε Καράγιαννη, έκφραση πολιτικής βούλησης με σαφέστατο τρόπο. Θέλουμε να ακούσουμε τώρα από εσάς ό,τι έχετε ετοιμαστεί να πείτε. Όμως, θέλουμε να ξέρουμε εάν από την Κυβέρνηση υπάρχει ένα: «ναι, συμφωνώ με την Αξιωματική Αντιπολίτευση, προχωρούμε μαζί αυτό το μεγάλο έργο, το ξεκινάμε για να το προχωρήσουμε μαζί αυτό το μεγάλο έργο» ή «διαφωνούμε». Να απαντήσετε πάρα πολύ καθαρά.

Άρα, σας παρακαλώ θερμά -για αυτό είπα στην αρχή ότι αυτή είναι μια πραγματική ερώτηση- ό,τι έχετε ετοιμάσει πείτε το, αλλά πάνω από όλα, πριν από όλα, θέλουμε το καθαρό «ναι» ή «όχι» της Κυβέρνησης για αυτή την επέκταση.

 

Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών):

Οφείλω να πω, κύριε Ραγκούση, ότι με αιφνιδιάζετε, όμως με αιφνιδιάζετε θετικά. Με αιφνιδιάζετε γιατί θέτετε ένα ξεκάθαρο ερώτημα και θέλετε μια πολιτική απάντηση. Βέβαια, η διαφορά μας είναι ότι στα τριάμισι αυτά χρόνια στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εμείς δεν δίνουμε πολιτικές απαντήσεις μόνο, δίνουμε και απαντήσεις βούλησης, δίνουμε και απαντήσεις πράξεις. Και αυτό δημιουργεί μια μεγάλη, μια εμφανής διαφορά, να ξέρετε, στο τι λέμε, στο πώς το λέμε και στο τι ακριβώς κάνουμε.

Ξέρετε, εμείς πριν από μερικές εβδομάδες ολοκληρώσαμε ένα μεγάλο έργο για τον Πειραιά, ένα έργο το οποίο πραγματικά αλλάζει όλες τις μετακινήσεις στο συγκοινωνιακό σύστημα της Αθήνας και της Αττικής. Η Γραμμή 3 έφτασε στον Πειραιά με τους τρεις νέους σταθμούς στα Μανιάτικα, στο Λιμάνι και στο Δημοτικό Θέατρο, ενώ είχαμε παραδώσει και το καλοκαίρι του 2020 και τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια. Επίσης, έχουμε ανακοινώσει, όπως είδατε και στην τελετή των εγκαινίων του Σταθμού του Πειραιά, ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσουμε τον διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 2 προς τα δυτικά, προς το Ίλιον, και μετά και προς το Μενίδι, γιατί είναι περιοχές που πραγματικά χρειάζονται την επέκταση του Μετρό. Παράλληλα, όπως γνωρίζετε πολύ καλά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο Κώστας Καραμανλής, έχει ανακοινώσει από αυτό εδώ το Βήμα ότι αυτή τη στιγμή μελετώνται οι επεκτάσεις προς Γλυφάδα και προς το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» στην Καλλιθέα.

Λέτε στην ερώτησή σας «αν συμφωνεί η Κυβέρνηση». Φτάνει να συμφωνεί η Κυβέρνηση; Μα, φυσικά, η επέκταση του δικτύου του Μετρό στην Αττική ευρύτερα θα πρέπει να συμπεριλάβει πολλές περιοχές. Αλλά επιτρέψτε μου να πω το εξής, και δεν αναφέρομαι προσωπικά σε εσάς, αλλά μέσα στις τάξεις της κοινοβουλευτικής σας ομάδας. Αυτή τη στιγμή πραγματοποιούμε το μεγαλύτερο έργο, τη Γραμμή 4, και υπάρχουν Βουλευτές και εκπρόσωποί σας οι οποίοι έρχονται ενάντια σε αυτό το έργο και μας λένε ότι δεν χρειάζονται οι σταθμοί, ενώ εσείς είχατε περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις για το έργο αυτό. Το λέω αυτό διότι ξέρετε και επιστημονικά -είστε μηχανικός, αν δεν κάνω λάθος, εγώ είμαι νομικός- ότι η πύκνωση των σταθμών του Μετρό είναι ένα ζητούμενο.

Ξέρετε, στη χώρα μας και στην Αθήνα έχουμε -μάλλον δεν το έχουμε καταφέρει ακόμη, το αμέσως επόμενο διάστημα θα το καταφέρουμε- έναν σταθμό ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, όταν στο Παρίσι ή σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις αυτός ο σχεδιασμός περίπου είναι τέσσερις σταθμοί ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο.

Θα πρέπει όμως να συνυπολογίσουμε, επιτρέψτε να σας πω, κύριε Ραγκούση, ότι και οι ανθρώπινοι πόροι, αλλά και οι χρηματικοί πόροι δεν είναι πεπερασμένα, υπάρχουν συγκεκριμένα και υπάρχει ένας σχεδιασμός αυτή τη στιγμή. Και αυτόν τον σχεδιασμό κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησής σας, δεν τον αλλάξατε ούτε στιγμή. Δεν κάνατε απολύτως τίποτα ούτε για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνος με το Πέραμα, αλλά ούτε και για την επέκταση. Δεν αλλάξατε καν το ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής, το οποίο δεν συμπεριλάμβανε κανένα άλλο έργο Μετρό, παρά μόνο τη Γραμμή 4.

 

Η αλήθεια είναι -το επαναλαμβάνω και από αυτό το Βήμα και θα επανέλθω στη δευτερομιλία μου- ότι η Αττική χρειάζεται -όπως όλες οι περιοχές και συγκεκριμένα οι περιοχές που αναφέρατε- και δίκτυο μετρό και δίκτυο τραμ. Βέβαια, στο δίκτυο τραμ οι ίδιες περιοχές είχαν μια αντίθετη άποψη και δεν το δέχτηκαν, όταν υπήρξε διαβούλευση πριν μερικά χρόνια.

Για όλα τα υπόλοιπα θα μιλήσω στη δευτερολογία μου.

Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Απαντήσατε, κύριε Καραγιάννη, με σαφή τρόπο. Και με μεγάλη σαφήνεια είπατε ένα μεγάλο «όχι» στην επέκταση του μετρό στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα, στο Πέραμα και τη Σαλαμίνα. Λέγοντας όλα όσα είπατε, ουσιαστικά είπατε ένα «όχι» σε ό,τι αφορά τη βούληση της Κυβέρνησης να δώσει ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους προς αυτή την κατεύθυνση.

Δείτε ακόμα:  Σαλαμίνα: Σε ύφεση η φωτιά στον Άγιο Νικόλαο

Σωστά είπατε για την επέκταση προς τη Γλυφάδα, προς το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», προς το Ίλιον και το Μενίδι, αλλά δεν είπατε το ίδιο πράγμα για το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα. Άρα, αυτό το οποίο νομίζω ότι κρατάει ο κάθε ένας που μας ακούει και κάθε πολίτης, άντρας ή γυναίκα, νέος ή ηλικιωμένος κάτοικος του Κερατσινίου, της Δραπετσώνας, του Περάματος και της Σαλαμίνας είναι ότι η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν έχει την πολιτική βούληση να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες, τις μελέτες και όλες τις προπαρασκευαστικές ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να υπάρξει επέκταση του μετρό σε αυτούς τους δήμους που, επαναλαμβάνω, ότι είναι απολύτως σκόπιμο, απολύτως αναγκαίο και απολύτως δίκαιο.

Πριν κλείσω, θα πω δύο πράγματα, κύριε Καραγιάννη. Δεν ξέρω, ίσως το δοκιμάσετε σε μεγαλύτερη έκταση και στη δευτερομιλία σας, αλλά επαναλαμβάνω ότι δεν ξέρω τι έχετε ετοιμάσει. Είστε το Κόμμα το οποίο χρεωκόπησε την Ελλάδα το 2009. Είστε η Νέα Δημοκρατία που υποχρέωσε όλες τις μετέπειτα κυβερνήσεις να πορευτούν υπό τη δαμόκλειο σπάθη των μνημονίων, υπό τους περιορισμούς που επέβαλε η χρεωκοπία που εσείς προκαλέσατε το 2009 στη χώρα.

Χάρη στην Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα η Ελλάδα δεν είναι πια μια χρεωκοπημένη χώρα, δεν είναι μια χώρα μέσα στα μνημόνια. Είναι μια χώρα που μπορεί να σχεδιάζει και βραχυπρόθεσμα, αλλά και μακροπρόθεσμα, να αντλεί τους αναγκαίους πόρους για την υλοποίηση των σχεδιασμών της και βεβαίως στο πλαίσιο αυτής της διαδρομής να εντάσσει και όλες τις πολιτικές, όλες τις κοινωνικές και όλες τις αυτοδιοικητικές δυνάμεις. Άρα, το τι έγινε στην Ελλάδα με το ρυθμιστικό του 2014, κύριε Καραγιάννη, είναι απολύτως και αποκλειστικά αποτέλεσμα της χρεωκοπημένης Ελλάδας που εσείς δημιουργήσατε.

Έχουμε φύγει από το 2014. Είμαστε σε μια νέα εποχή. Και είμαστε σε μια νέα εποχή που σαφώς αν υπάρχει πολιτική βούληση, θα επέτρεπε σε μία κυβέρνηση που θα είχε πραγματικά τη διάθεση να προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση, σήμερα να πει κατ’ αρχήν «Ναι, συμφωνούμε. Πρέπει να υπάρχει επέκταση προς αυτή την κατεύθυνση, προς το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα και γι’ αυτό ξεκινάμε τις προπαρασκευαστικές ενέργειες.», αυτό, δηλαδή, που δεν λέει η Κυβέρνησή σας και που δεν είπατε εσείς εκπροσωπώντας την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη πριν από λίγο.

Τελικά, κύριε Πρόεδρε και κύριε Καραγιαννη -και κλείνω με αυτό-, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι πολίτες της Β΄ Πειραιά -και καθημερινά αυτοί οι πολίτες αυξάνονται σε αριθμό- πιστεύουν ακράδαντα ότι αυτή η Κυβέρνηση πρέπει να φύγει το συντομότερο. Εσείς σήμερα τους δώσατε έναν παραπάνω λόγο. Τους είπατε ότι πρέπει να φύγετε το συντομότερο δυνατόν, για να μπορέσουν μέσα από μία προοδευτική κυβέρνηση με Πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατόν οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές διαδικασίες, μελέτες και ενέργειες, προκειμένου αυτό το οποίο είναι απολύτως δίκαιο και απολύτως αναγκαίο γι’ αυτές τις περιοχές να γίνει το συντομότερο δυνατόν πραγματικότητα.

 

Γ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών):

Κύριε Ραγκούση, σας είπα και στην πρωτομιλία μου ότι έχουμε πραγματικά μια πολιτική διαφορά. Και η διαφορά η δική μας είναι ότι εμείς -ευρύτερα η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας και η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη- όταν εξαγγέλλουμε έργα, τα εξαγγέλλουμε, ξέρετε, όταν έχουμε στα χέρια μας μελέτες και τεχνο-οικονομικά μοντέλα. Εμείς δεν συνηθίζουμε να λέμε «Λεφτά υπάρχουν» και δεν συνηθίζουμε και να υπηρετούμε τέτοιες κυβερνήσεις. Εμείς αυτή τη στιγμή υπηρετούμε μια Κυβέρνηση, η οποία έχει τον μεγαλύτερο μέσο όρο ανάπτυξης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτή είναι μια πραγματικότητα που εγώ αντιλαμβάνομαι ότι σας ενοχλεί, αλλά αυτή είναι μια πραγματικότητα. Αντιμετωπίζουμε τρεις κρίσεις αυτήν τη στιγμή, με την ενεργειακή ουσιαστικά να έχει φέρει τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και βλέπετε πώς σεβόμαστε όλους τους πολίτες. Αυτή είναι μια μεγάλη διαφορά με εσάς.

Ξέρετε, η διαφορά είναι ότι αναφερθήκατε στο 2014. Δεν μας είπατε, όμως, ότι υπήρχε και 2015 και υπήρχε και μια κυβέρνηση μέχρι το 2019. Τι ακριβώς έκανε για τους κατοίκους της Β΄ Πειραιά; Απολύτως τίποτα, ούτε για το μετρό, ούτε για την υποθαλάσσια, ούτε για κανένα έργο. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν παρέδωσε στον ελληνικό λαό κανένα μεγάλο έργο. Ούτε δημοπρατήσατε ούτε παραδώσατε.

Η διαφορά μας, λοιπόν, είναι ότι εμείς δημοπρατήσαμε μέχρι αυτήν τη στιγμή δέκα δισεκατομμύρια έργα και έχουμε συμβασιοποιήσει ήδη πέντε δισεκατομμύρια έργα και προχωράμε σε παραδόσεις έργων. Ξέρετε, ο σχεδιασμός μας αφορά συνολικά το λεκανοπέδιο Αττικής. Όταν, όμως, εξαγγείλουν κάτι είτε ο Πρωθυπουργός είτε ο Υπουργός είτε όλοι οι αρμόδιοι φορείς, θα είμαστε απόλυτα έτοιμοι και έντιμοι απέναντι στους πολίτες να τους πούμε πότε θα ξεκινήσουμε, ποιος είναι ο χρονοπρογραμματισμός μας και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμά μας για την ολοκλήρωση αυτών των έργων.

 

Εμείς δίνουμε μεγάλη έμφαση στους κατοίκους της Β΄ Πειραιά, ώστε εκείνη η περιοχή να αποκτήσει αυτά τα έργα και γι’ αυτό σε εκείνη την περιοχή προχωρούν διάφοροι διαγωνισμοί. Η Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω με τους κόμβους του Σχιστού και του Σκαραμαγκά ουσιαστικά βοηθά όλη την περιοχή, όπως και η υποθαλάσσια, αλλά και όλος ο ευρύτερος σχεδιασμός της Κυβέρνησής μας προχωρά γι’ αυτές τις περιοχές. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά και αυτήν τη διαφορά πολύ σύντομα θα τη δείτε, το αμέσως επόμενο εξάμηνο στην κάλπη, όταν θα γίνουν οι εκλογές, κύριε Ραγκούση.

Δείτε εδώ τη συζήτηση στη Βουλή:

Ολόκληρη η συζήτηση στη Βουλή της Επίκαιρης Ερώτησης του Γ. Ραγκούση ,Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και βουλευτή Β΄Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για το μείζον θέμα της επέκτασης του Μετρό και στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα.

Δείτε ακόμα:  Λιπάσματα: Η Εθνική Τράπεζα ζητά 49.000.000 ευρώ από Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας!

Νίκαια, 7/11/2022

Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Κύριε Καραγιάννη, αυτή η ερώτηση, πέραν του ότι είναι πραγματικά ερώτηση -θα καταλάβετε τι εννοώ στη συνέχεια- δεν θα είχε υποβληθεί, εάν δεν μας είχε θορυβήσει -και λέω «δεν μας είχε θορυβήσει όχι μόνο εμάς, ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, αλλά δεν είχε θορυβήσει και το σύνολο των κοινωνιών στο Κερατσίνι, στη Δραπετσώνα, στο Πέραμα και στη Σαλαμίνα- το γεγονός της απόλυτης σιωπής που υπήρξε για την ανάγκη να επεκταθεί το μετρό και προς τους συγκεκριμένους Δήμους.

Ήταν μια σιωπή που εκκωφαντικά αντιμετωπίσαμε μπροστά μας όλοι οι κάτοικοι αυτών των Δήμων κατά τη διάρκεια των τελευταίων εγκαινίων για το μετρό στον Πειραιά, μια σιωπή εκκωφαντική και από τον Πρωθυπουργό, αλλά και από τις ανακοινώσεις του Υπουργείου.

Εμείς πιστεύουμε ότι είναι απολύτως αυτονόητη, εντελώς σκόπιμη και σε κάθε περίπτωση απολύτως δίκαιη για αυτές τις κοινωνίες η επέκταση του Μετρό προς το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα. Προφανώς έχετε ετοιμάσει κάποια απάντηση.

Θα ήθελα να είμαι, όμως, πάρα πολύ ξεκάθαρος στο ερώτημα. Και εμείς ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, αλλά και οι συγκεκριμένοι δήμοι, και οι δεκάδες χιλιάδες κάτοικοι αυτών των περιοχών, θέλουμε, κύριε Καράγιαννη, έκφραση πολιτικής βούλησης με σαφέστατο τρόπο. Θέλουμε να ακούσουμε τώρα από εσάς ό,τι έχετε ετοιμαστεί να πείτε. Όμως, θέλουμε να ξέρουμε εάν από την Κυβέρνηση υπάρχει ένα: «ναι, συμφωνώ με την Αξιωματική Αντιπολίτευση, προχωρούμε μαζί αυτό το μεγάλο έργο, το ξεκινάμε για να το προχωρήσουμε μαζί αυτό το μεγάλο έργο» ή «διαφωνούμε». Να απαντήσετε πάρα πολύ καθαρά.

Άρα, σας παρακαλώ θερμά -για αυτό είπα στην αρχή ότι αυτή είναι μια πραγματική ερώτηση- ό,τι έχετε ετοιμάσει πείτε το, αλλά πάνω από όλα, πριν από όλα, θέλουμε το καθαρό «ναι» ή «όχι» της Κυβέρνησης για αυτή την επέκταση.

Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών):Οφείλω να πω, κύριε Ραγκούση, ότι με αιφνιδιάζετε, όμως με αιφνιδιάζετε θετικά. Με αιφνιδιάζετε γιατί θέτετε ένα ξεκάθαρο ερώτημα και θέλετε μια πολιτική απάντηση. Βέβαια, η διαφορά μας είναι ότι στα τριάμισι αυτά χρόνια στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εμείς δεν δίνουμε πολιτικές απαντήσεις μόνο, δίνουμε και απαντήσεις βούλησης, δίνουμε και απαντήσεις πράξεις. Και αυτό δημιουργεί μια μεγάλη, μια εμφανής διαφορά, να ξέρετε, στο τι λέμε, στο πώς το λέμε και στο τι ακριβώς κάνουμε.

Ξέρετε, εμείς πριν από μερικές εβδομάδες ολοκληρώσαμε ένα μεγάλο έργο για τον Πειραιά, ένα έργο το οποίο πραγματικά αλλάζει όλες τις μετακινήσεις στο συγκοινωνιακό σύστημα της Αθήνας και της Αττικής. Η Γραμμή 3 έφτασε στον Πειραιά με τους τρεις νέους σταθμούς στα Μανιάτικα, στο Λιμάνι και στο Δημοτικό Θέατρο, ενώ είχαμε παραδώσει και το καλοκαίρι του 2020 και τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια. Επίσης, έχουμε ανακοινώσει, όπως είδατε και στην τελετή των εγκαινίων του Σταθμού του Πειραιά, ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσουμε τον διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 2 προς τα δυτικά, προς το Ίλιον, και μετά και προς το Μενίδι, γιατί είναι περιοχές που πραγματικά χρειάζονται την επέκταση του Μετρό. Παράλληλα, όπως γνωρίζετε πολύ καλά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο Κώστας Καραμανλής, έχει ανακοινώσει από αυτό εδώ το Βήμα ότι αυτή τη στιγμή μελετώνται οι επεκτάσεις προς Γλυφάδα και προς το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» στην Καλλιθέα.

Λέτε στην ερώτησή σας «αν συμφωνεί η Κυβέρνηση». Φτάνει να συμφωνεί η Κυβέρνηση; Μα, φυσικά, η επέκταση του δικτύου του Μετρό στην Αττική ευρύτερα θα πρέπει να συμπεριλάβει πολλές περιοχές. Αλλά επιτρέψτε μου να πω το εξής, και δεν αναφέρομαι προσωπικά σε εσάς, αλλά μέσα στις τάξεις της κοινοβουλευτικής σας ομάδας. Αυτή τη στιγμή πραγματοποιούμε το μεγαλύτερο έργο, τη Γραμμή 4, και υπάρχουν Βουλευτές και εκπρόσωποί σας οι οποίοι έρχονται ενάντια σε αυτό το έργο και μας λένε ότι δεν χρειάζονται οι σταθμοί, ενώ εσείς είχατε περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις για το έργο αυτό. Το λέω αυτό διότι ξέρετε και επιστημονικά -είστε μηχανικός, αν δεν κάνω λάθος, εγώ είμαι νομικός- ότι η πύκνωση των σταθμών του Μετρό είναι ένα ζητούμενο.

Ξέρετε, στη χώρα μας και στην Αθήνα έχουμε -μάλλον δεν το έχουμε καταφέρει ακόμη, το αμέσως επόμενο διάστημα θα το καταφέρουμε- έναν σταθμό ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, όταν στο Παρίσι ή σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις αυτός ο σχεδιασμός περίπου είναι τέσσερις σταθμοί ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο.

Θα πρέπει όμως να συνυπολογίσουμε, επιτρέψτε να σας πω, κύριε Ραγκούση, ότι και οι ανθρώπινοι πόροι, αλλά και οι χρηματικοί πόροι δεν είναι πεπερασμένα, υπάρχουν συγκεκριμένα και υπάρχει ένας σχεδιασμός αυτή τη στιγμή. Και αυτόν τον σχεδιασμό κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησής σας, δεν τον αλλάξατε ούτε στιγμή. Δεν κάνατε απολύτως τίποτα ούτε για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνος με το Πέραμα, αλλά ούτε και για την επέκταση. Δεν αλλάξατε καν το ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής, το οποίο δεν συμπεριλάμβανε κανένα άλλο έργο Μετρό, παρά μόνο τη Γραμμή 4.

 

Η αλήθεια είναι -το επαναλαμβάνω και από αυτό το Βήμα και θα επανέλθω στη δευτερομιλία μου- ότι η Αττική χρειάζεται -όπως όλες οι περιοχές και συγκεκριμένα οι περιοχές που αναφέρατε- και δίκτυο μετρό και δίκτυο τραμ. Βέβαια, στο δίκτυο τραμ οι ίδιες περιοχές είχαν μια αντίθετη άποψη και δεν το δέχτηκαν, όταν υπήρξε διαβούλευση πριν μερικά χρόνια.

Για όλα τα υπόλοιπα θα μιλήσω στη δευτερολογία μου.

 

Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Απαντήσατε, κύριε Καραγιάννη, με σαφή τρόπο. Και με μεγάλη σαφήνεια είπατε ένα μεγάλο «όχι» στην επέκταση του μετρό στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα, στο Πέραμα και τη Σαλαμίνα. Λέγοντας όλα όσα είπατε, ουσιαστικά είπατε ένα «όχι» σε ό,τι αφορά τη βούληση της Κυβέρνησης να δώσει ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους προς αυτή την κατεύθυνση.

Δείτε ακόμα:  Σαλαμίνα: Συγκλονιστική μαρτυρία του διασώστη του ΕΚΑΒ που έπεσε θύμα δολοφονικής επίθεσης – «Είχε σκοπό να με σκοτώσει»

Σωστά είπατε για την επέκταση προς τη Γλυφάδα, προς το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», προς το Ίλιον και το Μενίδι, αλλά δεν είπατε το ίδιο πράγμα για το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα. Άρα, αυτό το οποίο νομίζω ότι κρατάει ο κάθε ένας που μας ακούει και κάθε πολίτης, άντρας ή γυναίκα, νέος ή ηλικιωμένος κάτοικος του Κερατσινίου, της Δραπετσώνας, του Περάματος και της Σαλαμίνας είναι ότι η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν έχει την πολιτική βούληση να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες, τις μελέτες και όλες τις προπαρασκευαστικές ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να υπάρξει επέκταση του μετρό σε αυτούς τους δήμους που, επαναλαμβάνω, ότι είναι απολύτως σκόπιμο, απολύτως αναγκαίο και απολύτως δίκαιο.

Πριν κλείσω, θα πω δύο πράγματα, κύριε Καραγιάννη. Δεν ξέρω, ίσως το δοκιμάσετε σε μεγαλύτερη έκταση και στη δευτερομιλία σας, αλλά επαναλαμβάνω ότι δεν ξέρω τι έχετε ετοιμάσει. Είστε το Κόμμα το οποίο χρεωκόπησε την Ελλάδα το 2009. Είστε η Νέα Δημοκρατία που υποχρέωσε όλες τις μετέπειτα κυβερνήσεις να πορευτούν υπό τη δαμόκλειο σπάθη των μνημονίων, υπό τους περιορισμούς που επέβαλε η χρεωκοπία που εσείς προκαλέσατε το 2009 στη χώρα.

Χάρη στην Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα η Ελλάδα δεν είναι πια μια χρεωκοπημένη χώρα, δεν είναι μια χώρα μέσα στα μνημόνια. Είναι μια χώρα που μπορεί να σχεδιάζει και βραχυπρόθεσμα, αλλά και μακροπρόθεσμα, να αντλεί τους αναγκαίους πόρους για την υλοποίηση των σχεδιασμών της και βεβαίως στο πλαίσιο αυτής της διαδρομής να εντάσσει και όλες τις πολιτικές, όλες τις κοινωνικές και όλες τις αυτοδιοικητικές δυνάμεις. Άρα, το τι έγινε στην Ελλάδα με το ρυθμιστικό του 2014, κύριε Καραγιάννη, είναι απολύτως και αποκλειστικά αποτέλεσμα της χρεωκοπημένης Ελλάδας που εσείς δημιουργήσατε.

Έχουμε φύγει από το 2014. Είμαστε σε μια νέα εποχή. Και είμαστε σε μια νέα εποχή που σαφώς αν υπάρχει πολιτική βούληση, θα επέτρεπε σε μία κυβέρνηση που θα είχε πραγματικά τη διάθεση να προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση, σήμερα να πει κατ’ αρχήν «Ναι, συμφωνούμε. Πρέπει να υπάρχει επέκταση προς αυτή την κατεύθυνση, προς το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα και γι’ αυτό ξεκινάμε τις προπαρασκευαστικές ενέργειες.», αυτό, δηλαδή, που δεν λέει η Κυβέρνησή σας και που δεν είπατε εσείς εκπροσωπώντας την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη πριν από λίγο.

Τελικά, κύριε Πρόεδρε και κύριε Καραγιαννη -και κλείνω με αυτό-, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι πολίτες της Β΄ Πειραιά -και καθημερινά αυτοί οι πολίτες αυξάνονται σε αριθμό- πιστεύουν ακράδαντα ότι αυτή η Κυβέρνηση πρέπει να φύγει το συντομότερο. Εσείς σήμερα τους δώσατε έναν παραπάνω λόγο. Τους είπατε ότι πρέπει να φύγετε το συντομότερο δυνατόν, για να μπορέσουν μέσα από μία προοδευτική κυβέρνηση με Πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατόν οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές διαδικασίες, μελέτες και ενέργειες, προκειμένου αυτό το οποίο είναι απολύτως δίκαιο και απολύτως αναγκαίο γι’ αυτές τις περιοχές να γίνει το συντομότερο δυνατόν πραγματικότητα.

 

Γ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών):

Κύριε Ραγκούση, σας είπα και στην πρωτομιλία μου ότι έχουμε πραγματικά μια πολιτική διαφορά. Και η διαφορά η δική μας είναι ότι εμείς -ευρύτερα η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας και η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη- όταν εξαγγέλλουμε έργα, τα εξαγγέλλουμε, ξέρετε, όταν έχουμε στα χέρια μας μελέτες και τεχνο-οικονομικά μοντέλα. Εμείς δεν συνηθίζουμε να λέμε «Λεφτά υπάρχουν» και δεν συνηθίζουμε και να υπηρετούμε τέτοιες κυβερνήσεις. Εμείς αυτή τη στιγμή υπηρετούμε μια Κυβέρνηση, η οποία έχει τον μεγαλύτερο μέσο όρο ανάπτυξης σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτή είναι μια πραγματικότητα που εγώ αντιλαμβάνομαι ότι σας ενοχλεί, αλλά αυτή είναι μια πραγματικότητα. Αντιμετωπίζουμε τρεις κρίσεις αυτήν τη στιγμή, με την ενεργειακή ουσιαστικά να έχει φέρει τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και βλέπετε πώς σεβόμαστε όλους τους πολίτες. Αυτή είναι μια μεγάλη διαφορά με εσάς.

Ξέρετε, η διαφορά είναι ότι αναφερθήκατε στο 2014. Δεν μας είπατε, όμως, ότι υπήρχε και 2015 και υπήρχε και μια κυβέρνηση μέχρι το 2019. Τι ακριβώς έκανε για τους κατοίκους της Β΄ Πειραιά; Απολύτως τίποτα, ούτε για το μετρό, ούτε για την υποθαλάσσια, ούτε για κανένα έργο. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν παρέδωσε στον ελληνικό λαό κανένα μεγάλο έργο. Ούτε δημοπρατήσατε ούτε παραδώσατε.

Η διαφορά μας, λοιπόν, είναι ότι εμείς δημοπρατήσαμε μέχρι αυτήν τη στιγμή δέκα δισεκατομμύρια έργα και έχουμε συμβασιοποιήσει ήδη πέντε δισεκατομμύρια έργα και προχωράμε σε παραδόσεις έργων. Ξέρετε, ο σχεδιασμός μας αφορά συνολικά το λεκανοπέδιο Αττικής. Όταν, όμως, εξαγγείλουν κάτι είτε ο Πρωθυπουργός είτε ο Υπουργός είτε όλοι οι αρμόδιοι φορείς, θα είμαστε απόλυτα έτοιμοι και έντιμοι απέναντι στους πολίτες να τους πούμε πότε θα ξεκινήσουμε, ποιος είναι ο χρονοπρογραμματισμός μας και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμά μας για την ολοκλήρωση αυτών των έργων.

 

Εμείς δίνουμε μεγάλη έμφαση στους κατοίκους της Β΄ Πειραιά, ώστε εκείνη η περιοχή να αποκτήσει αυτά τα έργα και γι’ αυτό σε εκείνη την περιοχή προχωρούν διάφοροι διαγωνισμοί. Η Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω με τους κόμβους του Σχιστού και του Σκαραμαγκά ουσιαστικά βοηθά όλη την περιοχή, όπως και η υποθαλάσσια, αλλά και όλος ο ευρύτερος σχεδιασμός της Κυβέρνησής μας προχωρά γι’ αυτές τις περιοχές. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά και αυτήν τη διαφορά πολύ σύντομα θα τη δείτε, το αμέσως επόμενο εξάμηνο στην κάλπη, όταν θα γίνουν οι εκλογές, κύριε Ραγκούση.

Δείτε εδώ τη συζήτηση στη Βουλή:

Σου άρεσε το άρθρο; Για ακόμα περισσότερα παρόμοια άρθρα:
Κάνε εγγραφή στο Google News.
Κάνε subscribe στο YouTube.
Ακολούθησε μας στο Facebook.
Ακολούθησε μας στο Twitter.

Newsroom | Pireas News