Μικρές οι συνέπειες για το λιμάνι του Πειραιά από την προσάραξη του Ever Given

Μικρές οι συνέπειες για το λιμάνι του Πειραιά από την προσάραξη του Ever Given

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αντίθετα με τη λογική των μεγάλων liners, όπως είναι η ναυτιλιακή εταιρεία Maersk, που λέει ότι η προσάραξη του του mega containerships της Evergreen, «Ever Given» στο Σουέζ, θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που ίσως κρατήσουν για μήνες, κινείται το λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, στο μεγάλο λιμάνι υπολογίζουν ότι ο αρνητικός αντίκτυπος από το ατύχημα στη διώρυγα του Σουέζ, δεν θα ξεπεράσει τις δύο εβδομάδες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ανθρώπων του ΟΛΠ, αν η επιχείρηση απεγκλωβισμού του πλοίου, που έχει εκτόπισμα 220.000 τόνους από τη διώρυγα του Σουέζ που έχει δημιουργήσει μια «ουρά» 300 περίπου πλοίων, ολοκληρωθεί κανονικά, οι καθυστερήσεις στο λιμάνι του Πειραιά, και πιο συγκεκριμένα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, αναμένεται να διαρκέσει περίπου δύο εβδομάδες.

Υπολογίζεται ότι επιπλέον οκτώ πλοία, σε σχέση με την κανονική κίνηση, θα πρέπει να εξυπηρετήσει το λιμάνι του Πειραιά, εφόσον η διώρυγα ανοίξει, και ξεκινήσει σταδιακά η κίνηση των πλοίων προς τη Μεσόγειο, επισημαίνουν στο mononews άνθρωποι της αγοράς, και τονίζουν ότι το λιμάνι θα βάλει όλες τις γερανογέφυρες να δουλέψουν στο φουλ για δύο εβδομάδες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τον επιπλέον φόρτο εργασίας. Για κάθε επιπλέον πλοίο υπολογίζεται μια καθυστέρηση περίπου δύο ημερών, σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Το θετικό, είναι ότι τις τελευταίες δύο εβδομάδες, πριν την προσάραξη, το λιμάνι του Πειραιά δούλευε το ρελαντί, αφού η κίνηση των πλοίων ήταν σχετικά μικρότερη, γεγονός που έχει δημιουργήσει χώρο για επιπλέον διακίνηση containers τις επόμενες εβδομάδες. Επιπλέον το μεγάλο λιμάνι της χώρας, για λόγους ασφάλειας κρατάει περίπου το 10% της χωρητικότητάς του κενό. Χωρητικότητα που θα χρησιμοποιηθεί στην παρούσα φάση προκειμένου να εξυπηρετήσει την επιπλέον κίνηση.

Δείτε ακόμα:  Viral Βίντεο: Καρχαρίας κολυμπά στο λιμάνι του Πειραιά!

Η συμφόρηση
Δεν έχουν όμως όλα τα λιμάνια της Μεσογείου, ούτε τους χώρους, ούτε τον τεχνολογικό εξοπλισμό με τις γερανογέφυρες που μπορούν να εξυπηρετήσουν τα 22.000 «κουτιών» πλοία που θα βγουν από το Σουέζ τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες, ενώ δεν διαθέτουν και ελεύθερη χωρητικότητα για την διακίνηση containers. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να δημιουργήσει «έμφραγμα» σε ορισμένα μεσογειακά λιμάνια και να στείλει περισσότερα πλοία στα λιμάνια κόμβους της λεκάνης της Μεσογείου, ένα εκ των οποίων είναι και το λιμάνι του Πειραιά.

Η προσάραξη
Το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρασύρθηκε από ριπή ανέμου και προσάραξε μέσα στη Διώρυγα του Σουέζ, μπλοκάροντας μια από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς στον κόσμο. Ωστόσο οι αμμοθύελλες είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο αυτή τη περίοδο στην περιοχή.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνουν στο mononews Έλληνες καπετάνιοι, προκειμένου να περάσει το πλοίο εν μέσω των ισχυρών ανέμων, χρειάζεται ο πλοηγός (ο οποίος ανεβαίνει στα πλοία και τα καθοδηγεί μέσα στη Διώρυγα), να είναι πολύ καλός στη δουλειά του, αφού οι κινήσεις πρέπει να έχουν χειρουργική ακρίβεια.

Τις εκτιμήσεις αυτές ίσως επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, κ. Οσάμα Ραμπία, η προσάραξη του πλοίου έγινε στο 151ο χιλιόμετρο της Παλαιάς Διώρυγας του Σουέζ και όχι στο νέο Κανάλι της Διώρυγας, που εγκαινιάστηκε τον Αύγουστο του 2015. «Εάν το 400 μέτρων μήκους και 59 μέτρων πλάτους πλοίο περνούσε από το νέο Κανάλι δε θα υπήρχε ατύχημα», ανέφερε επισημαίνοντας παράλληλα ότι ναι μεν στο πρόβλημα συνέβαλε η αμμοθύελλα αλλά μίλησε και για ένα πιθανό «τεχνικό πρόβλημα» ή «τεχνικό λάθος».

Δείτε ακόμα:  «ΜΕΡΑ 25»: "Κίνδυνος για το μνημείο του Θεμιστοκλή από τα έργα του ΟΛΠ"

Σημειώνεται ότι περίπου 19.000 calls δέχεται κάθε χρόνο από πλοία η διώρυγα του Σουέζ, συνεισφέροντας στα έσοδα της χώρας πάνω από 5,5 δισ. δολάρια ετησίως.

Newsroom | Pireas News