"Πόλεμος" στον Πειραιά για την καντίνα που στήθηκε μέσα στον σταθμό του Ηλεκτρικού Σταθμού

“Πόλεμος” στον Πειραιά για την καντίνα που στήθηκε μέσα στον σταθμό του Ηλεκτρικού Σταθμού

NEWS ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Την παρέμβαση του Υπουργείου Πολιτισμού ζητούν 3 φορείς

Μια καντίνα εμφανίστηκε ακριβώς δίπλα στα επικυρωτικά μηχανήματα του ιστορικού σταθμού του ΗΣΑΠ στον Πειραιά με το σωματείο εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, το σωματείο συνταξιούχων του ΗΣΑΠ και το μουσείο ηλεκτρικών σιδηροδρόμων να χαρακτηρίζουν την εικόνα «απαράδεκτη».

Στην ανακοίνωσή τους, επικαλούνται το ΦΕΚ 163 Τεύχος ΑΑΠ /02.08.2018: «Τον χαρακτηρισμό ως μνημείων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 1γ του ν. 3028/2002, του “Μεγάρου ΗΣΑΠ”, και του αψιδωτού θόλου που στεγάζει τις αποβάθρες των συρμών του Σταθμού ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου (ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.), διότι διαθέτουν ιδιαίτερα αξιόλογα χαρακτηριστικά από αρχιτεκτονική και μορφολογική άποψη, εκφράζοντας την προσπάθεια προσαρμογής των ευρωπαϊκών προτύπων σιδηροδρομικών σταθμών στον ελληνικό χώρο κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου».

«Ο Τερματικός Σταθμός του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου Αθηνών-Πειραιώς αποτελεί έργο πρωτοποριακό κατασκευαστικά για την εποχή του, σημείο αναφοράς για το παραλιακό μέτωπο στο λιμάνι του Πειραιά και τεκμήριο για τη μελέτη της εξέλιξης της ευρύτερης περιοχής, όχι μόνο ως μέσο επικοινωνίας και συνδετικός κρίκος του Πειραιά με την Αθήνα, αλλά και γενικότερα της οικονομικής, πολεοδομικής και πολιτισμικής εξέλιξης της πόλης του Πειραιά στις αρχές του 20ου αιώνα», καταλήγουν τα σωματεία επικαλούμενα το εν λόγω ΦΕΚ.

Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνεται ότι «μας εξέπληξε δυσάρεστα εν μέσω καλοκαιριού η είδηση ότι ιδιώτης ενοικίασε ένα μέρος της αποβάθρας με σκοπό να εγκαταστήσει κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος (καντίνα). Η εταιρεία ΣΤΑΣΥ φέρει βαρύτατες ευθύνες».

«Ξεπουλάει ένα μνημείο το οποίο της ανήκει εισπράττοντας περίπου 400 € (;) τον μήνα. Σε αυτό όμως το θέμα θα επανέλθουμε.

Εκφράσαμε τις αντιρρήσεις μας εξώδικα την 10-8-2022 και με υπόμνημα την 18-10-2022 καθώς οποιαδήποτε προσθήκη στο μνημείο εμπίπτει στις διατάξεις του αρ. 10 του Ν. 3028/2002 οι οποίες συνιστούν επί της ουσίας διατάξεις απαγόρευσης επεμβάσεων, αλλαγής χρήση, προσθηκών νέων χρήσεων κ.λ.π. χωρίς την προηγούμενη έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού και προκειμένου να αποφευχθεί άμεση η έμμεση βλάβη του μνημείου, αισθητική ή λειτουργική υποβάθμισή του», τονίζουν τα σωματεία.

Δείτε ακόμα:  Kακοκαιρία «Αθηνά»: Ποιες περιοχές βρίσκονται σε κατάσταση συναγερμού

«Η εμπειρία μας είχε δείξει ότι δεν θα μπορούσε να δοθεί τέτοιου είδους άδεια καθώς σε περιπτώσεις που χρειάστηκε στο παρελθόν, να γίνουν επισκευές ή βελτιώσεις στο κτήριο του σταθμού συναντήσαμε την άρνηση από το αρμόδιο υπουργείο. Άλλωστε πριν μερικά χρόνια το υπουργείο Πολιτισμού αποφάσισε την απομάκρυνση των πινακίδων, των προθηκών και των πάγκων που υπήρχαν από παλιά.

Πριν περίπου 20 μέρες είδαμε να “φυτρώνει” στη μέση του σταθμού ανάμεσα στα ακυρωτικά μηχανήματα, μέσα στη νύκτα μια κατασκευή από λαμαρίνες για τη δημιουργία της καντίνας. Παράλληλα την 4-11-2022 η Υπηρεσία Νεότερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Αττικής, Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας και Κυκλάδων δια του αναπληρωτή προϊσταμένου της κ. Σταύρου Τσάβαλου μας πληροφόρησε ότι για το εν λόγω κτίσμα έχει δοθεί άδεια από 2-8-2022 (ΑΔΑ: 677Π4653Π4-4ΧΧ)», προσθέτουν τα τρία σωματεία.

Στη συνέχεια της ανακοίνωσης σημειώνεται πως «πέρα από τα λειτουργικά προβλήματα που προκαλεί στους εργαζόμενους, πέρα από το οξύμωρο της πώλησης φαγητού και ποτών σε χώρους όπου απαγορεύεται η κατανάλωσή τους, αυτό που μας προκαλεί αλγεινή αίσθηση είναι η αντιμετώπιση από τους αρμόδιους του υπουργείου Πολιτισμού ενός κτιρίου-μνημείου το οποίο αναμέναμε να προστατεύεται λειτουργικά και αισθητικά από τον αρχαιολογικό νόμο».

Σου άρεσε το άρθρο; Για ακόμα περισσότερα παρόμοια άρθρα:
Κάνε εγγραφή στο Google News.
Κάνε subscribe στο YouTube.
Ακολούθησε μας στο Facebook.
Ακολούθησε μας στο Twitter.

Η Ελένη Ρίτσου γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Έχει σπουδάσει Graphic design και δημόσιες σχέσεις . Είναι λάτρης των social media και αρθρογραφεί σε ηλεκτρονικά μέσα.