Το facebook έριξε "πόρτα" στην ΕΣΗΕΑ για τα φαινόμενα λογοκρισίας εις βάρος δημοσιογράφων

Το facebook έριξε “πόρτα” στην ΕΣΗΕΑ για τα φαινόμενα λογοκρισίας εις βάρος δημοσιογράφων

MEDIA NEWS

Αίτημα για διαδικτυακή συνάντηση κατέθεσε η ΕΣΗΕΑ προς το facebook μετά το κύμα διαμαρτυριών για τα επαναλαμβανόμενα φαινόμενα λογοκρισίας εναντίον δημοσιογράφων εκ μέρους διαχειριστών του μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Η σχετική επιστολή εστάλη στις 24 Μαρτίου και όπως επισημαίνει η Ένωση στόχο πρόσωπα αρμόδια εκ μέρους του μέσου κοινωνικής δικτύωσης να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με τη διαχείριση του ελληνικού περιεχομένου στο Facebook.

Από τη μεριά της, η Hill & Knowlton Strategies, στην οποία απευθύνθηκε η Ένωση καθώς αποτελεί την media relations agency του Facebook στην Ελλάδα, απέρριψε εμμέσως το αίτημα υποστηρίζοντας πως το μέσο κοινωνικής δικτύωσης «στις 3 Μαρτίου 2021 προχώρησε σε μια επίσημη δήλωση, καθώς και κοινοποίησε περαιτέρω πληροφορίες αναφορικά με την πολιτική και τις διαδικασίες του». Σημείωσε δε ότι «Με δεδομένα τα παραπάνω, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στην παρούσα φάση το Facebook δε σκοπεύει να προβεί σε νέες δηλώσεις σχετικά με το εν λόγω θέμα».

Δείτε ακόμα:  «Παρέλυσαν» Facebook, Messenger και Instagram

Αναλυτικά, η επιστολή της ΕΣΗΕΑ, καθώς και η απάντηση του Facebook μέσω της εταιρίας αυτής έχουν ως εξής.

«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ ζητεί συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης, με εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους του Facebook, για να συζητήσουν θέματα που αφορούν στην διαχείριση του ενημερωτικού περιεχομένου στο Facebook και ιδιαίτερα του περιεχομένου στην Ελληνική γλώσσα.

Η ΕΣΗΕΑ, μέλος της Ευρωπαϊκής και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων, είναι η μεγαλύτερη δημοσιογραφική Ένωση της Ελλάδος, με έτος ίδρυσης το 1914 και αριθμό μελών που ανέρχεται σε 6008 επαγγελματίες δημοσιογράφους, οι οποίοι εργάζονται σε εφημερίδες, ραδιοτηλεοπτικά και διαδικτυακά ενημερωτικά Μέσα.

Δείτε ακόμα:  Το γνώριζες; Το κόλπο που σου εμφανίζει όλα τα βίντεο που έχεις δει ποτέ στο Facebook

Με δεδομένο το γεγονός ότι σημαντικό ποσοστό του περιεχομένου που αναρτάται στο Facebook παράγεται από επαγγελματίες δημοσιογράφους και ενημερωτικά Μέσα, κρίνουμε σκόπιμη μια συζήτηση για την απρόσκοπτη, διαφανή και αξιόπιστη διακίνηση του ενημερωτικού περιεχομένου. Επιπλέον, επιθυμούμε να πληροφορηθούμε σχετικά με τους ελεγκτές της καταλληλότητας του περιεχομένου, την εξειδίκευσή τους καθώς και τις ενέργειες στις οποίες προχωρεί η πλατφόρμα ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα αποκλεισμού περιεχομένου από τυχόν στοχευμένη και κακόβουλη χρήση του μηχανισμού αναφορών, όπως έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Προσβλέπουμε στην απάντησή σας, στον ορισμό μιας συνάντησης και στη διεξαγωγή μια παραγωγικής συζήτησης.»

Η απάντηση της Hill & Knowlton Strategies έχει ως ακολούθως:

Δείτε ακόμα:  Μηνυτήρια αναφορά της ΕΣΗΕΑ κατά Φουρθιώτη για την πλαστή ταυτότητα

«Σας ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας σχετικά με τον πελάτη μας, Facebook, και το αίτημα της ΕΣΗΕΑ για video conference meeting με εκπρόσωπό του.

Σε συνέχεια του σχετικού email σας, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το Facebook από την πλευρά του, στις 3 Μαρτίου 2021 προχώρησε σε μια επίσημη δήλωση, καθώς και κοινοποίησε περαιτέρω πληροφορίες αναφορικά με την πολιτική και τις διαδικασίες του. Σε περίπτωση που επιθυμείτε, μπορούμε να σας τα αποστείλουμε εκ νέου.

Ανατρέχοντας στα παραπάνω θα βρείτε απαντήσεις στα θέματα του αιτήματος που μας κοινοποιήσατε.

Με δεδομένα τα παραπάνω, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στην παρούσα φάση το Facebook δε σκοπεύει να προβεί σε νέες δηλώσεις σχετικά με το εν λόγω θέμα».

Ο Σταύρος Λιλόγλου είναι πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ του ΕΚΠΑ. Έχει μεταπτυχιακές σπουδές στα αντικείμενα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Εκπαίδευσης Προϊσταμένων τμημάτων, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και της Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων. Είναι blogger και έχει ασχοληθεί με επιμέλειες κειμένων και εκδόσεων.